رسمی شدن کسب وکار ماینرها

امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اظهار کرد: در جلسه پیشین هیأت وزیران آئین‌نامه استخراج رمزارز پس از تائید کمیسیون مجلس به تصویب رسید، طبق این آئین‌نامه وزارت صنعت معدن و تجارت مسؤولیت صدور پروانه را بر عهده دارد.

وی افزود: همچنین بخش استانداردهای برق  و نیرو به وزارت نیرو مرتبط است و استانداردهای تکنولوژی به عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گذاشته شده است.

معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات تاکید کرد: بر همین اساس وزارت ارتباطات باید استانداردهای تکنولوژی رمز ارز را تعیین و به اطلاع برساند.

* فرصت برای ثبت تقاضای افراد فعال پیشین

وی تاکید کرد:  قاعدتا منطبق با آئین‌نامه افراد می‌توانند متقاضی داشتن پروانه استخراج رمز ارز شوند و فرصتی نیز داده می‌شود تا افرادی که قبلا در این حوزه فعالیت می‌کردند به صورت رسمی تقاضای خود را ثبت کرده و کسب و کارشان را به یک کسب و کار رسمی تبدیل کنند.

لازم به ذکر است، پیش از این طبق آیین نامه مصوب هیأت وزیران، استخراج رمزارزها براساس قانون امکان پذیر است و وزارت ارتباطات مسؤول تدوین استانداردسازی تکنولوژی آن شد.

انتهای پیام/