محسنی: حجاب و عفاف باید از درون خانواده شکل بگیرد

 مرتضی محسنی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به اهمیت مقوله حجاب و عفاف در فضای آموزشی گفت: یکی از ماموریت های دانشگاه ها فرهنگ سازی و پیاده کردن رعایت حجاب و عفاف است که نه تنها قانون و مقررات آموزش عالی به این موضوع تاکید کرده بلکه فعالیت های فرهنگی و دانشجویی نیز باید در مسیر ترویج و تبلیغ و همچنین حفظ حرمت پوشش بانوان به طور مستمر انجام شود.

* رعایت حجاب و عفاف شاخص اصلی فضای آموزشی است

وی افزود: یکی از شاخص های اصلی و مهم در فضای آموزشی و دانشگاهی رعایت حجاب و عفاف اسلامی توسط دانشجویان است در واقع باید همه مراکز علمی و دانشگاه ها این مقوله را با برنامه های مختلف و متنوع فرهنگی تبلیغ کنند و به ابعاد وجود حجاب و عفاف در جامعه به عنوان الگوی موفق در حفظ شأن و منزلت بانوان بپردازند.

* حجاب و عفاف باید از درون خانواده شکل بگیرد

محسنی تصریح کرد: ترویج و فرهنگ سازی حجاب و عفاف باید از ابتدا در درون خانواده اتفاق بیافتد چراکه دانشجویان تنها مدت زمان کوتاهی در دانشگاه حضور دارند که براساس قوانین همه آنها این موضوع را رعایت می کنند این در حالی است که نهاد های فرهنگی در همه دستگاه ها باید فعالیت خود را با موضوع حجاب و عفاف افزایش دهند .

* فرهنگ حجاب و عفاف باید در جامعه ترویج یابد

وی افزود: اگر مقوله حجاب و عفاف از خانواده مورد تاکید قرار بگیرد و فعالیت های فرهنگی در سطح جامعه اجرایی شودو  به معنای واقعی گسترش یابد بدون شک با نتایج خوبی همراه خواهیم بود.

به گزارش فارس، مرتضی محسنی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور مدتی قبل نیز بر حفظ حجاب و عفاف در سطح دانشگاه تاکید کرده بود.

انتهای پیام/