فارس من|دولت با جدیت پیگیر آزادی استاد بازداشتی ایرانی در آمریکا است

به گزارش خبرنگار علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس برخی کاربران فارس من با ثبت سوژه‌ «سکوت جوامع حقوق بشری و رسانه ها برای آزادی دکتر مسعود سلیمانی» اعتراض خود را در این باره نشان دادند.

حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت پیگیری آزادی استاد ایرانی بازداشت‌شده در آمریکا را تشریح کرد و گفت: وزارت امور خارجه و حافظ منافع ایران در کشور آمریکا به صورت جدی پیگیر این موضوع هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه این استاد دانشگاه به‌ناحق بازداشت شده‌اند و آمریکا زورگوی می‌کند و دادگاه‌های آمریکا، دادگاه‌های منطقی نیستند.

سالارآملی تصریح کرد: اما از نظر گرفتن وکیل و پیگیری‌های روزانه دانشگاه تربیت مدرس، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت امور خارجه مطمئن باشید که حداکثر تلاش را برای آزادی ایشان می‌کنیم و این را وظیفه خود می‌دانیم و امیدواریم این استاد از چنگال زورگویان آمریکایی بیرون بیاید 

وی گفت: وی یک محقق عالی‌رتبه ایرانی هستند که به‌ناحق صرفا برای قلدری و زورگویی بازداشت شده است.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل درباره اتهام این استاد، گفت: هنوز دادگاهی نشده‌ اند اما مواردی از اتهام را مطرح کرده‌اند که پیش از این اعلام شده است.

*بازداشتی استادی که ویزای رسمی برای فرصت مطالعاتی داشت

به گزارش فارس، مسعود سلیمانی استاد دانشگاه تربیت مدرس برای فرصت مطالعاتی با ویزای رسمی و با هماهنگی دانشگاه عازم آمریکا بود و قرار بود حدود ۶ ماه در یک دانشگاه تحقیقات مشترک داشته باشد که در بدو ورود در فرودگاه دستگیر شده است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌