رشته علوم شناختی باید در سطح دانشگاه‌های کشور رونق یابد

مهدی موسوی کوه‌پر معاون پشتیبانی و منابع انسانی دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به حمایت از رشته علوم شناختی گفت:یکی از راهکارهای برون رفت از فعالیت های تئوری و رسیدن به دانشگاه نسل چهارم ایجاد رشته های جدید مانند علوم شناختی است که اگر ازآن حمایت شود شاهد پیشرفت و ارتقاء سطح علمی خواهیم بود.

* رشته علوم شناختی امروز نیاز روز جامعه و دنیا است

وی افزود: من معتقدم کشور باید به سمت رشته های جدید و نوآور حرکت کند در واقع رشته علوم شناختی امروز نیاز روز جامعه و دنیا است که باید به آن بها داده شود که اگر این اتفاق بیافتد نتایج خوبی خواهد داشت.

* علوم شناختی یعنی رسیدن به منویات مقام معظم رهبری

موسوی کوه پر تصریح کرد: برای رسیدن به منویات مقام معظم رهبری در پیشرفت علم و دانش و قرار گرفتن در جایگاه بالای علمی باید بر روی رشته علوم شناختی سرمایه گذاری جدی انجام شود.

* وزارت علوم از علوم شناختی حمایت کند

معاون پشتیبانی و منابع انسانی دانشگاه تربیت مدرس  اضافه کرد: معتقدم  رشته علوم شناختی باید در سطح دانشگاه های کشور رونق یابد و باید شرایط تحقیق و پژوهش  برای این رشته توسط وزارت علوم مهیا شود.

* شکوفایی علمی با علوم شناختی

وی افزود: اگر علوم شناختی گسترش یابد و همچنین شرایط تحقیق و پژوهش برای دانشمندان و اساتید دانشگاهی فراهم شود شکوفایی علمی اتفاق می افتد.

انتهای پیام/