فارس‌من| غلامی: دانشگاه‌‌های غیردولتی در پرداختی مزایای هیات علمی‌ها مختار هستند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی کاربران در سامانه فارس من «یکسان سازی قوانین هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه‌های دولتی» را مطالبه کرده‌اند.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس در پاسخ به این خواسته، اظهار داشت: در دانشگاه‌های دولتی که وابسته به منابع دولتی هستند و آیین‌نامه و ضوابط مصوب دولت را رعایت می‌کنند فرایندها جا افتاده و در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در بخش‌های غیردولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه‌های غیر انتفاعی، مجموعه‌ها حداقل‌هایی را در چارچوب این آیین‌نامه و ضوابط موظف به رعایت هستند اما در بخش فوق‌العاده‌ها و سایر مزایا اختیار دارند که خودشان تصمیم بگیرند، زیرا پرداختی‌ها را از درآمد اختصاصی خود انجام می‌دهند و از منابع دولتی دریافت نمی‌کنند.

غلامی گفت: امیدواریم که دانشگاه‌های غیردولتی توسعه بیشتری پیدا کنند،‌ قوی‌تر شوند و بتوانند حتی از دانشگاه‌های دولتی بیشتر بپردازند، زیرا هیچ مانعی در پرداخت نیست و طبیعی است که هر کسی نگاهی به مسائل مدیریت این مجموعه‌ها داشته باشد می‌پذیرد که بخشی از مدیریت، مدیریت مالی موسسه‌ها است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌