وزیر علوم: گله‌ای را متوجه خبرنگار نمی‌دانم

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم روز خبرنگار درباره فعالان عرصه خبر اظهار داشت: در دو سال اخیر که درگیر فعالیت‌های رسانه‌ای فعالان خبر بودم تلاش خبرنگاران را دیده‌ام و در مجموع احساس می‌کنم که در حوزه خبر گله‌ای از خبرنگاری نیست و متوجهم که برنامه‌های مدیریت خبر وجود دارد که گاهی تقطیع و خلاصه‌سازی اخبار صورت می‌گیرد و مقصود به خوبی منتقل نمی‌شود.

وی ادامه داد: اما در این موضوع گله‌ای را متوجه خبرنگار نمی‌دانم و در این مدت صداقت و تلاش خبرنگاران را دیده‌ام.

غلامی افزود: می‌دانم خبرنگاری کار سختی است و تا حدی که با فعالان خبر آشنایی دارم، فهمیده‌ام که زحمات بسیار زیادی می‌کشند و زحمات آنها قابل تقدیر است.

وزیر علوم اظهار داشت: وظیفه ما و اهل خبر در تولید و نشر اطلاعات این است که با تشخیص مخاطب برای اثرگذاری مطلوب برنامه‌ریزی کنیم و با اخلاق اسلامی در بخش خبر حضور داشته باشیم.

وی ادامه داد: اخلاق در همه حرفه‌ها محور اصلی است و در اطلاع‌رسانی وظیفه اخلاق و امانت‌داری مسئولیت افراد را سنگین‌تر می‌کند.

غلامی تصریح کرد: همچنین که با بسیاری از بی‌اخلاقی‌ها ممکن است روبرو باشیم که قصدشان این است که سیاست‌های خاصی را دنبال کنند و به نتیجه برسانند. همچنان که بسیاری از جریان‌های بیرونی برای اثرگذاری و مقابله با کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند و در پاسخ به این اهداف جریان اطلاعات در مجموعه درونی نظام و به اشتراک‌گذاری اطلاعات در شبکه‌های جهانی باید از سوی متخصصان دنبال شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌