کمبودی در تأمین کالاهای لابراتواری دندانپزشکی نداریم

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، نشست تامین مواد و تجهیزات دندانپزشکی با حضور، معاون فنی، مشاور حقوقی، سرپرست گروه نظارت بر تامین، رئیس اداره مواد و تجهیزات دندانپزشکی اداره کل تجهیزات پزشکی و ۲۰ شرکت تامین کننده اصلی برگزار شد.

سلیمانی، معاون فنی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، در این نشست در خصوص تامین کالاهای لابراتواری تاکید کرد: در حال حاضر کمبودی در تامین این نوع اقلام وجود ندارد، اما با توجه به کاهش واردات، برای جلوگیری از کمبود احتمالی در ماههای آینده باید اقدامات لازم انجام شود و لذا برنامه ریزی برای پیشگیری ازبروز احتمالی مشکل در تامین این اقلام ضروری است.

علاالدین، سرپرست گروه نظارت بر تامین تجهیزات پزشکی گفت: در این نشست مشکلات و همچنین برخی راهکارهای لازم جهت مرتفع کردن مشکلات مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و تلاش بر این است تا اقدامات لازم برای مرتفع کردن مشکلات صورت پذیرد تا شرکتهایی که توانایی واردات دارند نسبت به تامین بازار اقدام نمایند.

وی افزود: در صورت نیاز فراخوانی برای واردات موازی برخی اقلام دندانپزشکی اعلام خواهد شد.

گفتنی است در این نشست، شرکت‌های تامین کننده مشکلات خود را در خصوص روال تخصیص و تامین ارز و انتقال، توزیع کالا با توجه به لزوم رصد فرایند فروش، قاچاق برخی تجهیزات لابراتواری و قیمت ها بیان کردند و مقرر شد با همکاری ادارات مختلف اداره کل تجهیزات پزشکی راهکار های حل مشکلات به منظور تامین اقلام دندانپزشکی بررسی و پیگیری شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:

اجتماعی