فارس من| انتقال فرزندان هیات علمی به محل خدمت والدین در راستای بومی‌گزینی است

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، کاربران فارس من با ثبت سوژه‌ای با عنوان «امتیازهای ناعادلانه‌ فرزندان اساتید دانشگاه را لغو کنید» گفته‌اند که این داوطلبان به دلیل شغل پدر یا مادرشان، امتیازهای ویژه‌ای برای ورود به دانشگاه دارند و نوعی رانت قانونی است.

خبرنگار فارس این موضوع را پیگیری کرده‌ است.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش اظهار داشت: این امتیاز مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و ضرورتا این امتیاز رانت نیست.

وی توضیح داد: همه این تصور را دارند که منظور از هیات علمی، هیات علمی دانشگاه تهران یا هیات علمی دانشگاه‌های مستقر در تهران است که از این امتیاز استفاده می‌کنند در حالی که تعداد زیادی هیات علمی دانشگاه در شهرستان‌ها داریم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: اعضای هیات علمی فرزندان خود را پیش خود می‌برند و همچنین مصوبه بومی‌گزینی هم موجود است که توصیه می‌کند بچه‌ها پیش خانواده‌هایشان تحصیل کنند و از نظر مسائل فرهنگی، اقتصادی و موارد دیگر اینکه فرزندان هیات علمی نزد خانواده‌های خود باشند همان کمک به حل مشکلات اسکان و مسائل فرهنگی و اقتصادی است و رانت خاصی نیست.

وی گفت: آمارها هم نشان می‌دهد که تعداد این افراد در حدی نیست که نگران‌کننده باشد.

انتهای پیام/