تامبلر یک میلیارد دلاری تنها سه میلیون دلار فروخته شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از یاهونیوز، تامبلر طی یک دهه گذشته محبوبیت زیادی داشت و بسیاری از جوانان کاربر اینترنت از آن استفاده می کردند، اما با افزایش محبوبیت اپلیکیشن های تلفن همراه از میزان اهمیت آن کاسته شده است.

 

یاهو در سال 2013 برای خرید تامبلر حدود 1.1 میلیارد دلار پیشنهاد داده بود و قصد داشت با در اختیار گرفتن این سایت به روزهای اوج خود بازگردد،اما مذاکرات دو طرف به نتیجه نرسید.

یاهو در سال 2017 توسط وریزون به قیمت 4.5 میلیارد دلار خریداری شد. وریزون که تامبلر را هم در اختیار دارد، قصد دارد آن را به شرکت دیگری به نام اتوماتیک بفروشد.  اتوماتیک مالک سرویس وبلاگ نویسی ورد پرس نیز هست و با مالکیت تامبلر می تواند تسلط خود را بر دنیای وبلاگ نویسی و شبکه های اجتماعی افزایش دهد.

منابع مطلع می گویند تامبلر با پرداخت رقمی در حد سه میلیون دلار به اتوماتیک واگذار می شود و این امر نشان دهنده کاهش شدید محبوبیت سایت های وبلاگ نویسی و شبکه های اجتماعی سنتی است. تامبلر در سال های اخیر یک سوم ترافیک خود را از دست داده و به نظر می رسد این روند در آینده هم ادامه یابد.

انتهای پیام/