سرپرست جدید دانشگاه علمی کاربردی واحد تهران شرق معرفی شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، مراسم تکریم فرامرز اکرمی و معارفه خداداد واحدی سرپرست جدید دانشگاه علمی کاربردی واحد تهران شرق صبح امروز در محل این دانشگاه برگزار شد.

فرامرز اکرمی رئیس سابق دانشگاه علمی کاربردی واحد تهران شرق در مراسم تکریم خود که صبح امروز برگزار شد گفت: در مدت دو سال که در حوزه علم و آموزش در دانشگاه تهران شرق علمی کاربردی خدمت کردم، شاهد رشد و شکوفایی علمی و آموزشی بوده‌ام. درواقع فعالیت در فضای دانشگاهی جزو افتخارات و نعمت بزرگی برای من بود که باعث شد نه تنها سبک زندگی شخصی‌ام تغییر کند، بلکه توانستم اتفاقات خوب و مهمی را در راستای اهداف و رسالت‌های این دانشگاه انجام دهم.

وی افزود: دانشگاه علمی کاربردی خوشبختانه توانسته است در سال‌های اخیر در توسعه فعالیت‌های آموزشی گام‌های خوبی بردارد، به‌طوری که در حوزه مهارت‌های کاربردی و دانشی رشد قابل توجهی داشته و ماموریت‌های خود را به خوبی پشت سر گذاشته است.

اکرمی اضافه کرد: از زمان ورود محمد حسین امید در دانشگاه علمی کاربردی شاهد رشد و شکوفایی و نزدیک شدن به رسالت اصلی این دانشگاه به معنای واقعی بوده‌ایم. این در حالی است که در زمان خدمت من در این دانشگاه بحران‌ها و مشکلات مختلف زیاد آموزشی وجود داشت، به طوری که در آن زمان سامانه هم‌آوا راه‌اندازی شد که بلافاصله بعد از آن پذیرش دانشجو در سال 96 با تغییر رویکرد این دانشگاه کار سنگینی بود که خوشبختانه توانستیم با کمک همکاران آن را انجام دهیم.

رئیس سابق دانشگاه علمی کاربردی واحد تهران شرق اظهار داشت: یکی دیگر از کارهای خوبی که در مدت مسئولیت بنده انجام شد، جذب همکاران به تعداد 3000 نفر بود که توانستیم در طول مدت 3 ماه آن را سازماندهی کرده و به پایان برسانیم. از طرفی باید به این نکته اشاره کنم که تنظیم اساسنامه دانشگاه از دیگر کارهای بنیادی این دانشگاه بود که باعث تغییر و تحول در همه مراکز و واحدهای آموزشی شد، به طوری که در بازدید از 52 مرکز طی دو سال اخیر توانستیم 120 هزار نامه آموزشی را دریافت و ارسال کنیم. همچنین صدور 45 هزار دانشنامه و 42 هزار تاییدیه تحصیلی از جمله فعالیت‌های دو ساله دانشگاه علمی کاربردی تهران شرق بوده است.

وی اضافه کرد: در طول دو سال اخیر در دانشگاه علمی و کاربردی تهران شرق 39 هزار گواهینامه موقت برای دانشجویان صادر شد. همچنین 13 مرکز نوآوری و فناوری را راه‌اندازی کردیم. از طرفی ایجاد 70 دفتر کارآفرینی و 130 مرکز فناوری از فعالیت‌های خوب این دانشگاه بود. درواقع می‌توان گفت در طی دو سال اخیر در بازدید از 230 مرکز و واحد دانشگاهی که برای نظارت انجام شد، 9 کمیته نظارت تشکیل دادیم.

اکرمی تصریح کرد: یکی دیگر از اتفاقات خوب در دانشگاه علمی کاربردی تهران شرق ماموریت‌محور بودن 72 درصد رشته‌های پذیرش‌شده بود که 28 درصد آنها دارای تنوع مختلف بر اساس نیاز جامعه است.

رئیس سابق دانشگاه علمی کاربردی واحد تهران شرق با انتقاد از سیستم ستادی در دانشگاه علمی کاربردی خاطرنشان کرد: در همه دانشگاه‌ها مقوله ستاد و صف یکی است اما در دانشگاه علمی کاربردی یک ستاد کلی داریم که مراکز زیر مجموعه آن بر اساس ماموریت‌های این ستاد فعالیت می‌کنند، اما موضوع مهم این است که در واحدهای استانی ورود عوامل ستادی باعث می‌شود هماهنگی لازم برای همه حوزه‌ها درست انجام نشده و از این ناحیه صدمه ببینیم. این در حالی است که موضوع ارتقای کارکنان واحدهای استانی که از سال 92 مسکوت مانده، باید برای آنها شرایط مناسب‌تری در نظر گرفته شود.

همچنین در این مراسم خداداد واحدی سرپرست جدید واحد تهران شرق دانشگاه علمی کاربردی در مراسم معارفه خود گفت: من بر این عقیده هستم که دانشگاه باید جزو بهترین یا اولین و یا متفاوت‌ترین محیط‌های آموزشی باشد؛ چراکه ماموریت آن متفاوت بوده و باید برای پیشبرد اهداف و رسالت‌های خود و همچنین پیشرفت علمی حرکت کند. این در حالی است که در حال حاضر دانشگاه‌های ما نتوانستند آن گونه که باید مشکلات مختلف کشور را حل کند. البته باید بگویم دانشگاه علمی کاربردی نسبت به دیگر دانشگاه‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با توجه به رسالتی که دارد توانسته موفق‌ عمل کند.

وی افزود: من معتقدم اگر مدیری به صورت تمام‌وقت فعالیت می‌کند و به اصطلاح عموم سرش شلوغ است، مشخص می‌شود که یا مدیر ناتوان بوده یا در آن نهاد ساختار وجود ندارد. من بر این باور هستم که برای پیشبرد فعالیت‌های آموزشی و تربیتی باید کار تیمی صورت گرفته و بر قالب سیستم‌سازی اداری کار به معنای واقعی انجام شود که اگر این اتفاق وجود نداشته باشد، بدون شک نتیجه خوبی به دست نخواهد آمد.

حجت‌الاسلام رمضانی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علمی کاربردی واحد تهران شرق گفت: امام علی(ع) در نهج‌البلاغه خطاب به افرادی که صاحب پست و مقام می‌شوند، می‌گوید؛ «اگر آن پست و مقام ماندگار باشد، هیچ‌گاه به شخص بعدی منتقل نمی‌شود.» پتانسیل و ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی فرصت خوبی برای هدایت جوانان و همچنین فعالیت‌های کاربردی علمی در پیشرفت علمی کشور است.

وی افزود: مسؤولیت هدایت دانشگاه فرصت طلایی برای خدمت به مردم و به خصوص جوانان کشور که به عنوان آینده‌سازان ایران محسوب می‌شود، است. از طرفی باید به این نکته اشاره کنم؛ معتقدم وقتی فرد عاقلی در صدر مجموعه‌ای قرار می‌گیرد، بدون شک آن مجموعه شاهد پیشرفت خواهد بود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌