فارس من|حل مشکلات خرید اینترنتی با یک کلیک

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با پیشرفت اینترنت و سرعت گرفتن ضرباهنگ زندگی، مشکلات اقتصادی و کار کردن در چند شیفت، زمان کافی برای گشت و گذار در بازار را از مردم گرفته است. به همین دلیل، در چند سال اخیر، کسب و کارها و سایت‌های فروش اینترنتی رشد زیادی داشتند.

همانطور که خرید و فروش به سبک سنتی، مشکلاتی را برای خریدار و فروشنده به همراه داشت، در خرید و فروش دنیای مجازی هم این مشکلات وجود دارد و در برخی موارد حتی بیشتر و حادتر از خرید و فروش حقیقی است.

تعدادی از مخاطبان در سامانه «فارس من» به فروش محصولات نامرغوب در سایت‌های فروش اینترنتی اشاره کردند و خواستار پیگیری این موضوع شدند.

این مخاطبان اعلام کردند: «از یک سایت اینترنتی یک پاور بانک را خریداری کردیم و بعد از دریافت محصول به استفاده از آن پرداختیم. متاسفانه پس از گذشت دو هفته  متوجه تقلبی بودن این محصول شده ایم.برای پیگیری این موضوع با واحد خدمات پس از فروش این فروشگاه تماس گرفتیم و چون مهلت چند روزه بازگشت محصول به پایان رسیده بود، محصول را از ما پس نمی‌گرفتند.»

برای پیگیری این موضوع با تعدادی از سایت‌های فروش اینترنتی تماس گرفتیم که متاسفانه برخی از این سایت ها که در مقایسه با سایت های بزرگتر و معتبرتر در فروش اینترنتی، هم سابقه پائین‌تری داشتند و هم از اعتبار کمتری برخوردار بوده اند، حاضر به گفت‌وگو با خبرگزاری فارس نشدند.

خدمات پشتیبانی به طور کامل ارائه می‌شود

مسئول روابط عمومی یکی از سایت‌های فروش اینترنتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: تمام محصولاتی که در این سایت به فروش اینترنتی می رسند و دارای ضمانت اصالت و سلامت فیزیکی هستند و از نظر فیزیکی سالم به دست مصرف کننده رسیده اند ؛ اگر نیاز به تست داشته باشند تا چند روز فرصت برای بازگشت محصول در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تاکنون تعداد زیادی از مشتریان که مشکلی را در خرید خود دیده اند و مشکل شامل قوانین و خدمات پس از فروش می شد، توانستند از حقوق خود بهره مند شوند و با تعویض کالا با یک کالای سالم، نیاز خود را برطرف کنند.

 

  تمامی محصولاتی که در این سایت به فروش اینترنتی می رسند و دارای ضمانت اصالت و سلامت فیزیکی هستندو از نظر فیزیکی سالم به دست مصرف کننده رسیده اند ؛ اگر نیاز به تست داشته باشند تا چند روز فرصت برای بازگشت محصول در نظر گرفته شده است.

 

مسئول روابط عمومی این سایت فروش اینترنتی در ادامه بیان کرد: سایت ما یکی از سایت های بزرگ در فروش اینترنتی است و به دنبال این نیستیم که با ارائه محصول نامرغوب، مشتریان خود را که حیات کسب و کارمان به آنها وابسته است، ناراضی کنیم .

وی خاطرنشان کرد: هرکدام از مشتریان سایت می توانند مشکلات خود را با خدمات پشتیبانی درمیان بگذارند و ما نیز تمامی این موارد را پیگیری می‌کنیم.

در تماس با مرکز پشتیبانی یکی از سایت های اینترنتی، موضوع مطرح شده توسط مخاطبان را با آنها در میان گذاشتیم.

 

  برخی شایعات در فضای مجازی ایجاد می شود تابه کسب و کارهای اینترنتی صدمه بزند و نام و برند آن کسب و کار را دچار خدشه کند که مردم می‌توانند با پیگیری از نهادهای بالادستی متوجه شوند که این سخنان فقط شایعه است و واقعیت ندارد.

 

برخی از شکایات مردم مربوط به گارانتی نیست

اپراتور پشتیبان این سایت اینترنتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اظهار کرد: روزانه تماس های زیادی با این مرکز گرفته می شود و  واقعیت این است که برخی از اظهارات تماس گیرندگان، خلاف واقع است و حتی شامل گارانتی نمی شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال فردی با مرکز تماس گرفته و محصول الکترونیکی را سالم دریافت کرده ولی در حین نصب آن، محصول از دستش افتاده و دچار مشکل شده است. این موضوع، مشکلی نیست که به خرید محصول از سایت ما مربوط شود بلکه این موضوع ، به فرد خریدار و نحوه استفاده وی از محصول ارتباط دارد.

این اپراتور پشتیبانی تصریح کرد: ما هم مانند مغازه دار، محصولات را به مردم عرضه می‌کنیم و تمامی ویژگی‌های محصول را به همراه عکس قرار می دهیم. اگر مشکلی در انتخاب محصول وجود داشته باشد، به اصالت محصول مرتبط نیست بلکه خریدار دقت کافی را برای خرید محصول مورد نظرش نداشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین، برخی شایعات در فضای مجازی ایجاد می شود تابه کسب و کارهای اینترنتی صدمه بزند و نام و برند آن کسب و کار را دچار خدشه کند که مردم می‌توانند با پیگیری از نهادهای بالادستی متوجه شوند که این سخنان فقط شایعه است و واقعیت ندارد.

 

الفت نسب:روند انجام شکایت و پیگیری آن کاملا واضح و روشن است و تاکنون شکایات زیادی در این مرجع، پیگیری شده و به نتیجه رسیده است.  

 

اما برای پیگیری کامل این موضوع با رضا الفت نسب عضو هیئت مدیره و سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی، موسس و عضو هیأت مدیره انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی گفت‌وگو کردیم.

ثبت شکایت با یک کلیک

الفت نسب سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، درباره نظارت و بررسی بر کسب و کارهای اینترنتی گفت: بیش از 90 درصد کسب و کارهای آنلاین در تولید محصول فعال نیستند و تعداد زیادی از این کسب و کارهای اینترنتی، سایت هایی هستند که محصول را خریداری کرده یا وارد کرده اند تا به دست خریدار برسانند.

 

وی تصریح کرد:این سایت های اینترنتی در تولید محصول نقش ندارند ولی ملزم هستند تا مشخصات محصول را بنویسند تا شخصی که برای خرید محصول مراجعه می‌کند، بتواند تمام ویژگی‌های این محصول را شناسایی کند و بعد اقدام به خرید کند.

 

  خریداران محصولات اینترنتی می‌توانند مشکلات خود را هم از طریق سایت خرید اینترنتی و هم از طریق اتحادیه کسب و کارهای مجازی پیگیری کنند.

 

الفت نسب ادامه داد: همچنین، اگر خریدار از محصول راضی نبود، می‌تواند با یک کلیک، مشکلات محصول را گزارش و شکایت کند. این کار هم از طریق وب سایت و هم از طریق سایت اتحادیه کسب و کارهای مجازی قابل انجام است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: روند انجام شکایت و پیگیری آن کاملا واضح و روشن است و تاکنون شکایات زیادی در این مرجع، پیگیری شده و به نتیجه رسیده است.

براساس آنچه گفته شد، خریداران محصولات اینترنتی می توانند مشکلات خود را هم از طریق سایت خرید اینترنتی و هم از طریق اتحادیه کسب و کارهای مجازی پیگیری کنند.

انتهای پیام/