برای رونق پژوهش باید صنعت مولد در رقابت قرار گیرد

سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به نقش پژوهش در باز کردن گره‌های مشکلات اقتصادی کشور گفت: به اعتقاد من برای رونق پژوهش در کشور باید اتفاقات زیادی انجام شود که ایجاد مراکز پژوهشی، پژوهشگاه ها و مراکز تحقیقاتی از جمله آن است، در واقع افزایش قراردادهای صنعتی می‌تواند نقش محوری در رشد و ارتقاء فعالیت‌های تحقیقاتی ایفا کند.

* دولت باید ازفعالیت‌های پژوهشی حمایت کند

وی با تأکید بر حمایت دولت از کار پژوهشی افزود: در کشورهای دنیا اگر قراردادی میان دانشگاه و حوزه صنعت بسته شود بخشی از هزینه را دولت آن کشور در قالب مالیات تقبل می‌کند که در این رابطه باید بگویم  دولت ما هم باید تسهیلاتی را ارائه داده و از کار پژوهشی حمایت کند.

معتمدی تصریح کرد: فعالیت شرکت‌های دانش بنیان که کارکرد پژوهشی دارند تا حدودی به مهارت افزایی و رسیدن به دستاوردهای علمی کمک کرده است اما باید طبق قوانین و مقررات زیر ساخت‌های کار تحقیقاتی ایجاد شود تا صنعت کشور به داخل گرایش پیدا کند.

* رقابت صنعت مولد نیاز به پژوهش را نمایان می‌کند

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: تا زمانی که صنعت مونتاژ در کشور فعالیت می کند نیاز به تحقیقات و کار پژوهشی احساس نخواهد شد، باید صنعت مولد در رقابت باشد تا نیاز به پژوهش نمایان شود.

انتهای پیام/