شهر تهران هنوز طرح جامع پسماند ندارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، محمدعلی افشانی در آیین بهره‌برداری مرکز بازیافت و پردازش نخاله‌های ساختمانی و عمرانی اظهار داشت: قدر سرمایه‌هایمان را نمی‌دانیم، یکی از سرمایه‌هایی که قدرش را ندانسته‌ایم و هنگام خشکسالی متوجه شدیم که چه سرمایه‌ای را داریم، موضوع پساب بود که کالای گرانبهایی است.

وی افزود: اگر از این ثروت خوب استفاده شود، به جای اینکه منابع طبیعی و حقوق نسل‌های آینده را ویران کند و آب‌های زیرزمینی را نابود کند، می‌تواند به طبیعت و زیست شهری کمک کند.

شهردار تهران اظهار داشت: با توجه به اینکه شهر تهران دارای بافت فرسوده است و نیازمند نوسازی این بافت‌ها هستیم و با توجه به ساخت و سازهای شهری، پس به مصالح ساختمانی نیاز داریم، چه بهتر که این مصالح از نخاله‌های ساختمانی تأمین شود.

افشانی بیان داشت: اگر حمایت‌های شهرداری تهران نبود احداث این مرکز در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران امکان‌پذیر نبود و باید شهرداری سهم خود را از این مرکز دریافت کند تا بتواند خدمات بهتری را به شهروندان ارائه دهد.

وی‌ ادامه داد: احساس می‌کنم شعار «شهر زیست‌پذیر و شهروند مشارکت‌پذیر» که عمر کوتاهی در مدیریت شهری داشت، بسیار تأثیرگذار باشد و کنار گذاشتن این شعار به شهر ضرر خواهد زد.

شهردار تهران اظهار داشت: با مشارکت مردم باید شهر بهتری را ساخت، متأسفانه تهران هنوز طرح جامع پسماند ندارد و تازه قرار است این هفته پاکت‌های مناقصه آن باز شود. وقتی طرح جامع نباشد، نمی‌توان اقدامات خوبی در حوزه پسماند انجام داد.

افشانی اضافه کرد: طرح جامع هنگامی که اجرایی شود، می‌توان اقدامات مناسبی متناسب با آن انجام داد و یکی از اقدامات خوب در این حوزه مشارکت دادن مردم در حوزه تفکیک زباله از مبدا است.

وی گفت: در طرح تفکیک زباله از مبدا که اپلیکیشن آن راه‌اندازی شده است تاکنون در دو منطقه ۲۰ واحد در آن عضو شده‌اند و وقتی تعداد کثیری عضو این مجموعه شوند نگرانی‌های حوزه پسماند تبدیل به ثروت و دارایی شهر می‌شود.

شهردار تهران بیان داشت: یکی از برنامه‌های اصلی شهرداری تهران شفاف‌سازی بود که در این راستا از هدر رفت سرمایه‌های شهر جلوگیری شد.

افشانی افزود: قبل از آغاز تحریم‌ها با ارز ۴۲۰۰ تومانی توانستیم خودروهای آتش‌نشانی را وارد کنیم و مابقی خودروها نیز هزینه‌های آن تأمین شده است و به زودی وارد کشور می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:

اجتماعی