پیشنهاد معاون دانشگاه آزاد به دانشگاه‌ها برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی حجاب

حجت الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با تأکید بر حفظ مسأله حجاب و عفاف در محیط دانشگاه گفت: یکی از وظایف و اولویت‌های کاری معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی در سراسر کشور پرداختن به موضوع حجاب و عفاف است که باید براساس قوانین و مقررات در طول سال تحصیلی برنامه‌های مختلف و متنوعی در این خصوص برای دانشجویان برگزار شود.

* برنامه های فرهنگی و عقیدتی اجرایی شود

وی افزود: حفظ پوشش بانوان در محیط های دانشگاه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که باید در این رابطه برنامه‌های فرهنگی و عقیدتی به طور مستمر اجرایی شود تا جوانان  نسبت به اهمیت حجاب آگاه شوند در واقع می‌توان با یک برنامه ریزی دقیق در این زمینه کارگاه های آموزشی حجاب و عفاف را به صورت عملیاتی انجام داد.

* پیشنهاد می‌کنم مراکز علمی کارگاه آموزشی حجاب برگزار کنند

حجت الاسلام کلانتری تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم همه مراکز علمی و دانشگاهی برای ترویج و گسترش فرهنگ حجاب امسال از شروع زمان تحصیل معاونان فرهنگی هر یک از دانشگاه ها در هر ترم تحصیلی دانشجویان  کارگاه های آموزشی برگزار کنند.

* مسؤولان با تذکر تربیتی دانشجویان را هدایت کنند

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد گفت: براساس دستورالعمل رعایت حجاب و عفاف در دانشگاه ها باید این موضوع به طور جدی دنبال شود که در صورت نیاز باید مسؤولان با تذکر تربیتی دانشجویان را مورد هدایت قرار دهند.

* پلیس با شبکه های مجازی غیر اخلاقی برخورد کند

وی افزود: در حال حاضر دانشجویان ما در همه دانشگاه های کشور در شرایط و وضعیت مناسبی در حوزه حجاب و عفاف قرار دارند اگر برخی در شبکه‌های مجازی غیر اخلاقی به دروغ اذعان عمومی را گمراه می کنند باید پلیس با آنها برخورد قاطع کند.

انتهای پیام/