علوم شناختی نیاز جامعه و فضای علمی کشور است

حجت الاسلام حسین علی سعدی رئیس دانشگاه امام صادق (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به اهمیت بسیار بالای علوم شناختی گفت: به عقیده من باید علوم شناختی در کشور با قدرت و جدیت گسترش یابد چراکه یک رشته رو به توسعه است و ترویج آن می تواند تحول خوبی را در تاسیس رشته‌های جدید ایجاد کند.

* دانشگاه امام صادق (ع) در علوم شناختی وارد فضای مطالعاتی شده است

وی افزود: متأسفانه خیلی دیر متوجه اهمیت علوم شناختی شده و با تأخیر وارد این رشته شده ایم که در این رابطه باید بگویم دانشگاه امام صادق(ع) در حوزه دانشی پرداختن به علوم شناختی وارد فضای مطالعاتی ۵ ساله شده است و این رشته را با جدیت دنبال می کند.

* حرکت به سمت رشته های جدید و نو ظهور

وی افزود:  اگر به دنبال پیشرفت به معنای واقعی و همچنین تبدیل شدن به کشور توسعه یافته هستیم باید به سمت رشته های جدید و نوظهور حرکت کنیم، در واقع یکی از مسیرهای رسیدن به دانشگاه نسل چهارم گسترش رشته علوم شناختی است.

*علوم شناختی نیاز جامعه و فضای علمی کشور است

حجت الاسلام سعدی اضافه کرد: علوم شناختی علم رو به رشد و دارای مباحث ذهنی و ادراکی است که توانایی هدایت فکری جامعه را دارد و نسبت به افزایش شناخت انسان بر کارکردها و فیزیولوژی مغز کارایی دارد. این رشته  اکنون نیاز جامعه و به خصوص فضای علمی کشور است که می تواند برای بسیاری از گروه های علمی راهکار داشته و نتایج قابل قبولی را به بار بیاورد.

* توسعه زیرساخت های علم و فناوری با علوم شناختی

 وی ادامه داد: رشته علوم شناختی علم جدیدی است که می تواند در حوزه توسعه زیرساخت های علم و فناوری به عنوان یک جهش اطلاعات نقش آفرینی کند و به تقویت هوش مصنوعی بپردازد.

انتهای پیام/