بیمه به ماجرای دوچرخه‌سوارها ورود کند / تهران خطرناک است، حتی خط‌کشی ندارد!

5d6147ba1e156_2019-08-24_18-50
فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره آخرین وضعیت خیابان‌ها برای حضور دوچرخه‌سواران گفت.

این روزها «سه‌شنبه‌های بدون خودرو، سه شنبه‌ها با دوچرخه» به مهم‌ترین شعار شهرداری تهران برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا تبدیل شده است. شعاری که شاید مردم را هم تا حدودی با خود همراه کرده باشد اما به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب در شهر تهران روزانه با واکنش‌های منفی زیادی روبه‌رو می‌شود. در تازه‌ترین این واکنش‌ها، سردار کمال هادیانفر، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی پلیس ناجا به خبرنگار اجتماعی خبر فوری می‌گوید: دوچرخه‌سواری باعث کاهش آلودگی هوا می‌شود به شرطی که زیرساخت آن در شهر فراهم شود. 

سردار هادیانفر درباره دوچرخه‌سواری و تاثیرات آن بر ترافیک و آلودگی هوا تاکید کرد: دوچرخه سواری باعث کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک می‌شود اما باید زیرساختی احداث شود. 

وی گفت: باید معبر ویژه و لاین ویژه و قانون ویژه توسط شهرداری در خیابان‌ها احداث شود، یعنی هم ایمنی و هم قانون آن به وجود بیاید. 

هادیانفر ادامه داد: ما تنها در کیش شاهد این خطوط و معابر ویژه بودیم اما در تهران و استان‌های دیگر متاسفانه وجود ندارد.

رییس پلیس راهنمایی رانندگی ناجا تاکید کرد: متاسفانه این روزها به دلیل نبود زیرساخت، دوچرخه سواران در معابر خطرناکی حضور دارند، تردد دوچرخه در زیرگذر، اتوبان یا پل‌های هوایی و تونل‌ها ممنوع و پرخطر است. 

وی ادامه داد: من در همایش شهرداران کلانشهرها هم گفتم به نظرم باید مکاتباتی با شهرداری تهران برای احداث لاین‌ها و خطوط ویژه صورت گیرد. 

هادیانفر ادامه داد: بحث دیگر ما، بیمه دوچرخه‌سواران است که بیمه‌گذار اصلا ورود نکرده است. 

وی در پایان و در پاسخ به این انتقاد که ناجا با شهرداری درباره مقوله دوچرخه سواری همکاری نمی‌کند، گفت: ما هرکاری لازم باشد انجام می‌دهیم. اما خط کشی با رنگ خاص یا سنگفرش خاص یا احداث حریم مخصوص دوچرخه به پلیس راهور ارتباطی ندارد.

برچسب ها:

اجتماعی