ذاکری: 2 مرکز نوآوری تا پایان امسال افتتاح می‌شود

جبار علی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به برنامه چهارم راهبردی این دانشگاه گفت: این دانشگاه در راستای منویات مقام معظم رهبری گام خوبی را در گسترش فعالیت های نوآوری و فناوری برداشته است به طوری که تا کنون 2 مرکز نوآوری را که یکی از آنها ویژه بانوان بوده را راه‌اندازی کرده است.

* اجرای طرح ناحیه نوآوری است

وی افزود: یکی از برنامه های مهم دیگر این دانشگاه اجرای طرح ناحیه نوآوری است که در این رابطه مطالعاتی را برای محل استقرار شرکت های نوآور، استارت آپ ها و مراکز انجام داده ایم به طوری که تعامل و همکاری خوبی  با شهرداری صورت گرفته که قرار است  در جنوب شرقی و شرق دانشگاه محل هایی را به عنوان ناحیه نوآوری در نظر گرفته شود.

* ناحیه نوآوری در طرح جامع شهر تهران لحاظ می شود

ذاکری ادامه داد: در حال حاضر مطالعات تکمیلی برای استقرار شرکت ها در ناحیه نوآوری انجام شده و به زودی این کار در طرح جامع شهر تهران لحاظ می شود.

* سرمایه گذاری درناحیه نوآوری ارزش اقتصادی زیادی دارد

وی درباره سرمایه گذاران ناحیه نوآوری اضافه کرد: افرادی که در طرح ناحیه نوآوری سرمایه گذاری می کنند ارزش کار نوآوری را می دانند به طوری که امکانات ، تجهیزات دانشگاهی و نیروی انسانی مستقر در دانشگاه به قدری بالا است که ارزش اقتصادی زیادی دارد که در این رابطه باید بگویم شرکت ها علاقه مند هستندکه در حاشیه دانشگاه برای ناحیه نوآوری سرمایه گذاری کنند. 

*  ناحیه نوآوری عملا در تملک دانشگاه قرار نمی گیرد

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: ناحیه نوآوری عملا در تملک دانشگاه قرار نمی‌گیرد چراکه حضور بخش خصوصی و فعالان فناوری های نو ظهور است که باعث می شود آنها در کنار دانشگاه قرار گیرند.

انتهای پیام/