تحریم‌های داخلی بیش از تحریم‌های خارجی صادرات فرش را متاثر می‌کند

هوشنگ فاخر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به تحریم صادرات فرش ایران توسط آمریکا گفت: آمریکا با این کار اشغال را هدف‌گذاری کرده است در حالی که ما از ظرفیت اشتغال‌زایی در این حوزه غافل شده‌ایم. 

نایب رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان و صادرکنندگان فرش دستاف با بیان اینکه برای دور زدن تحریم‌ها باید از طریق صادرات مجدد اقدام کرد، گفت: این در حالی است که این کار هزینه‌ها را افزایش و قیمت تمام شده فرش را افزایش می‌دهد و در نتیجه رقابت در بازارهای بین‌المللی با توجه به حضور رقبا برای ما سخت‌تر می‌شود. 

فاخر با بیان اینکه حدود 2 میلیون نفر در حوزه تولید فرش مشغول به کار هستند، گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها لازم است دولت به این بخش هم در راستای اشتغال‌زایی و هم در راستای توسعه صادرات غیرنفتی توجه بیشتری داشته باشد.

وی با انتقاد از اینکه تحریم‌های داخلی بیش از تحریم‌های خارجی بر صادرات و تولید اثرگذار است، بیان داشت: سازمان مالیاتی کشور ارائه فاکتور برای خرید و فروش را الزامی کرده و براساس این الزام قانونی باید مشخصات خریدار و فروشنده و همچنین کد اقتصادی در فاکتور ذکر شود. 

فاخر اظهار داشت: این در حالی است که بافندگان فرش از پرداخت مالیات معاف هستند و کد اقتصادی هم ندارند با این شرایط بافندگان فرش امکان ارائه فاکتور با کد اقتصادی را ندارند که این امر باعث می‌شود آنها نتوانند اطلاعات فروش را ارائه دهند و صادرات این محصول شامل معافیت‌ها نشده و جرایمی نیز شامل حال آنها شود. 

انتهای پیام/ 

برچسب ها:

اقتصادی