غلامی: توانمندی صندوق رفاه دانشجویان برای حفظ خدمات دانشجویی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، شصت و چهارمین همایش معاونان دانشجویی دانشگاه‌های سراسری کشور به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی تهران برگزار شد، در این نشست که با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد معاونان دانشجویی دانشگاه سراسر کشور درباره امور دانشجویی به تبادل نظر پرداختند، این نشست تا پایان امروز ادامه دارد. 

بررسی مسائل و آسیب‌های روانی، اجتماعی در دانشگاه‌ها و تبیین آیین‌نامه جدید دانشجوی نمونه از موضوعات مطرح شده در این نشست خواهد بود. 

 منصور غلامی در این همایش گفت: در‌حال حاضر‌ برنامه زمان‌بندی سال تحصیلی را پیش رو داریم که امیدواریم سال تحصیلی خوبی را پیش رو داشته باشیم، اگر مشکلی در این زمینه باشد، با یاری خداوند متعال‌تلاش می‌کنیم این نگرانی‌ها رفع شود.

وزیر علوم بیان کرد: ما نباید شرایط سخت مدیریتی را به صحن گیرندگان خدمات منتقل کنیم، اگر در نظر‌ داریم به تعداد بیشتری خدمات رسانی شود، باید دقت کنیم‌ خدماتی که در حال انجام دانشگاه‌ها زیر سوال نرود، معاونان دانشجویی در نظر دارند حداکثر خدمات را با بهترین کیفیت را به دانشجویان ارائه دهند اما نباید بخش اعظم خدماتی که این عزیزان انجام می‌دهند را زیر سوال برد.

وی با بیان اینکه ایران از جمله معدود کشورهایی است که از اعتبارات دولتی برای در حوزه خدمات دانشجویی استفاده می‌کند، گفت: فلسفه وجودی سازمان امور دانشجویان این بود که کل خدمات دانشجویی را بر عهده بگیرد، دانشگاه‌هایی که آمادگی دارند و می‌توانند در زمینه استقرار دفتر سازمان امور دانشجویان فعال باشند، باید در‌ این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

وزیر علوم اظهار داشت: در بحث خوابگاه‌ها محدودیت‌هایی وجود دارد اما از طریق تسهیلات بانکی شرایط لازم فراهم شده است و صندوق رفاه نیز در این زمینه کمک‌های لازم را خواهد داشت، بحث تربیت بدنی دانشجویان نیز بسیار حائز اهمیت است، تعداد قابل توجهی از دانشجویان از شهرستان‌های دیگر آمده‌اند و فراهم کردن تفریحات ورزشی و تفریحی می‌تواند منجر به گذراندن با نشاط اوقات فراغت آنان شود.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها باید به مباحث آموزشی و رفاهی دانشجویان توجه ویژه‌ای داشته باشند. مسؤولان باید برای بهره‌برداری از سرمایه ها و تاثیرگذاری آن در تربیت نیروهای توانمند، بحث پژوهش و آموزش را جدی بگیرند.

غلامی اظهار داشت: در چند سال گذشته خدمات گسترده ای در راستای تعمیر و اصلاح وضعیت سراهای دانشجویی انجام شده است، سال گذشته به دلیل عدم تامین بخشی از بودجه دولت در‌صندوق رفاه، خدمات خود را پیش برد، همچنین صندوق‌ این توانمندی را دارد که خدمات خود را حفظ کند.

انتهای پیام/