به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، منصور فخاران در سفر به آذربایجان غربی و در نشست با مدیرکل و شورای معاونانن اداره کل راهداری حمل و نقل جادهای این استان اظهار داشت: سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای از معدود سازمان هایی است که تک تک آحاد جامعه از خدمات آن بهرهمند هستند و در طول سال و در همه مناسبتها خدمات رسانی این سازمان، تعطیلی ندارد.
مدیرکل روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای شناخت خبرگزاریها، رسانههای نوشتاری، تصویری و شبکههای مجازی را لازمه روابط عمومی پاسخگو دانست و یادآور شد: این امر نه تنها در همراهی مردم با اهداف و رویکردهای سازمان و اخذ نتایج مطلوب تاثیر بسزایی خواهد داشت بلکه میتواند در تدوین خط مشی و چشماندازهای آتی سازمان در جهت خدمت رسانی بهتر و همچنین افزایش اعتماد عمومی به مجموعه مثمرثمر باشد، زیرساخت های لازم در بین روابط عمومی های ادارات استانی جهت دستیابی بر این ویژگی فراهم شده است.
فخاران روابط عمومی را مشاور امین برای همه سازمانها و نهادها عنوان کرد و گفت: روابط عمومیها میتوانند با بررسی ذائقه مردم خصوصا در بستر رسانههای اجتماعی و فضای مجازی، وضعیت موجود را بررسی و با اطلاع از مطالبات عمومی سازمان را در ترسیم نقشه راه، یاری رسانند.
مدیرکل روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای اعطای مسئولیت اجتماعی به مردم با هدف تحقق مطالبات جامعه از جمله ایمنی را رویکرد اصلی روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این بخش معرفی کرد.
وی اظهار کرد: برای نتیجه بخش بودن اقدامات سخت افزاری از جمله اصلاح هندسی نقاط پرحادثه، سیستم های هوشمند حمل و نقل جادهای و علائم ایمنی، باید مردم را نسبت به این سخت افزارها و اهداف راهاندازی آن، حساس و به بهرهگیری از مزایای این امکانات ترغیب کرد.
وی گفت: اجرای رضایت بخش طرح ابرار (اقدام ملی برای راههای اولویت دار روستایی) نیازمند هدایت افکار عمومی و تلاش برای کاهش توقعات مردم است و روابط عمومی سازمان راهداری وحمل و نقل جادهای با حساسیت ویژه ای این مهم را پیگیری می کند.
*آذربایجان غربی پایلوت مسئولیت اجتماعی مردم در سوانح رانندگی شد
در این سفر همچنین مدیرکل روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای با مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی دیدار کرد.
در این دیدار فخاران از انتخاب استان آذربایجان غربی به عنوان پایلوت کشوری برای اجرای طرح مسئولیت اجتماعی مردم در سوانح رانندگی خبر داد.
وی با اعلام انتخاب این استان به عنوان پایلوت کشوری برای اجرای طرح مسئولیت اجتماعی مردم در سوانح رانندگی، گفت: در تصادفات رانندگی جادهای سهم سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای و عامل راه تنها ۱۰ درصد است و در مقایسه با عامل انسانی عدد ناچیزی است و میطلبد برای تامین امنیت ترددهای جادهای، مردم را به مسئولیت اجتماعی خود در این خصوص حساس کرد.
این مقام مسئول سازمان راهداری ادامه داد: سازمان صدا و سیما میتواند برای ایجاد مسئولیت اجتماعی در جامعه با هدف کاهش سوانح رانندگی نقش بی بدیلی ایفا کند، معتقد هستیم تبلیغات آرمان ما نیست بلکه باید کاری که منتهی به نجات جان یک نفر می شود، انجام شود.
وی اظهار کرد: سالانه میلیاردها ریال در بخش سخت افزاری هزینه میشود اما در مباحث نرم افزاری و آموزشها با خلاء مواجه هستیم که سازمان صدا و سیما میتواند گزینه مناسبی برای رفع آن باشد.
فخاران ارتباط بیش از پیش صدا و سیما و مرکز مدیریت راههای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را خواستار شد و افزود: با این ارتباط و استفاده از ظرفیت دستگاههای ترددشمار امکان پیشبینی سفر در محورهای با هدف افزایش ایمنی ترددهای جادهای در قالبی مطابق با ذائقه مردم فراهم خواهد شد.
انتهای پیام/