دانشجویان غیر انتفاعی اربعین به عتبات اعزام می‌شوند

علی آهون منش رئیس اتحادیه دانشگاه‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به آغاز دهه اول ماه محرم و تعطیلی دانشگاه ها گفت: امسال به دلیل اینکه آغاز دهه اول ماه محرم با تعطیلات دانشگاه همزمان شده است عزاداری دانشجویان به اربعین منتقل می شود به طوری که معاونت های فرهنگی دانشگاه های غیر انتفاعی برنامه ریزی مذهبی کرده اند.

* دانشجویان غیر انتفاعی اربعین به عتبات اعزام می شوند

وی افزود: این دانشگاه در اعزام دانشجویان به عتبات حضور فعالی خواهد داشت سال گذشته 400 دانشجو از طریق دانشگاه به عتبات اعزام شدند که امسال نیز پیش بینی می شود بیش از سال قبل حدود 500 نفر از دانشجویان برای راهپیمایی اربعین مشارکت را داشته باشیم.

* اعزام دانشجو به کربلا از همه مرزهای کشور

رئیس اتحادیه دانشگاه های غیر انتفاعی افزود: دانشگاه‌های غیر انتفاعی دانشجویان خود را برای شرکت در راهپیمایی اربعین امسال از مرزهای مختلف کشور به کربلا اعزام خواهد کرد.

* دانشجویان برای اربعین مرخصی تحصیلی می گیرند

آهون منش ادامه داد: امسال  به دانشجویانی که در واحدهای استانی به عتبات اعزام می شوند مرخصی تحصیلی می دهیم و هیچ گونه نگرانی و منعی برای حضور در راهپیمایی اربعین وجود ندارد.

* دانشجویان در 2 تیم بانوان و آقایان کربلایی می شوند

وی اضافه کرد: به طور کلی در 358 دانشگاه در هر استان یک اتوبوس برای انتقال دانشجویان وجود دارد که در 2 تیم مجزا بانوان و آقایان توسط اتوبوس دانشجویان را از مرزهای مختلف کشور به کربلا منتقل می کنند.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیر انتفاعی گفت: زمان اعزام دانشجویان به عتبات  همانند سال‌های گذشته چندروز قبل از روز اربعین انجام می شود.

انتهای پیام/