ارتباط فضانوردان با زمین بیشتر می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اسپیس، به گفته ناسا، ایستگاه فضایی بین المللی ارتقاء داده‌های 600 مگابیت در ثانیه را دریافت کرده است و فضانوردان و مراکز کنترل روی زمین را قادر می سازد تا با سرعت بیشتری ارتباط برقرار کنند.

این به روز رسانی میزان داده‌های ایستگاه فضایی بین‌المللی را دو برابر می‌کند و امکان انجام انواع جدیدی از عملیات فنی و آزمایش‌های علمی را فراهم می آورد.

این بروزرسانی همچنین نقش مهمی در قابلیت‌های ارتباطی ایستگاه آینده Gateway ایفا خواهد کرد.

ارتباطات بین ایستگاه فضایی بین المللی و زمین توسط شبکه فضایی امکان پذیر است، مجموعه‌ای از آنتن‌ها که روی زمین قرار گرفته‌اند و همچنین ماهواره‌های ردیابی و انتقال رله (TDRS) در مدار زمین این شرایط را فراهم می‌کنند.

داده های ایستگاه فضایی بین‌المللی توسط این ماهواره‌ها به آنتن‌های زمین منتقل می‌شود و پس از آن نقطه داده‌ها از طریق تلفن ثابت به مراکز ناسا ارسال می‌شوند.                                             آژانس فضایی توضیح می‌دهد که این مراکز دارای سیستم‌های رایانه‌ای هستند که سیگنال‌ها را به داده‌های قابل خواندن تبدیل می‌کنند، فرایندی که وقتی تیم‌های روی زمین نیاز به ارسال اطلاعات به فضانوردان در ISS دارند، معکوس می‌شوند. اگرچه این روند گسترده است، ناسا می‌گوید برای انتقال داده‌ها بین ایستگاه فضایی بین‌المللی و سیستم‌های زمینی آن، کمتر از یک ثانیه زمان نیاز است.

با اتصال جدید 600 مگابیت بر ثانیه، ایستگاه فضایی بین المللی اکنون می‌تواند دو برابر مقدار داده را در هر زمان معین نسبت به قبل از بروزرسانی ارسال و دریافت کند. در نتیجه تیم‌های موجود در فضا می‌توانند آزمایشاتی را انجام دهند که نیاز به ارسال اطلاعات بیشتری داشته باشد؛ داده‌های دقیق‌تر یا محتوای با وضوح بالاتر از جمله این موارد هستند.

این پروژه نشان داد که شکل‌های موج پیشرفته فرکانس رادیویی را می‌توان به طور موثر برای افزایش نرخ داده و بهبود عملکرد برای خدمات ارتباطی پر سرعت استفاده کرد. استفاده عملیاتی از این شکل‌های موج پیشرفته ثابت می‌کند که می توان آنها را نیز برای ماموریت‌های آینده استفاده کرد.

انتهای پیام/