به گزارش مشرق، وحید جلیلی در جمع اعضای انجمن فیلمسازان انقلاب اسلامی خراسان ضمن ارائه بحث مفصلی پیرامون موفقیتها و چالشهای امروز فیلمسازی انقلاب عنوان کرد: رسانه ملی ۱۵میلیارد تومان سفارش میدهد سریالی مثل بوی باران بسازند تا در اوج جنگ نرم، این را فرو کند در ذهن ملت؛ یک تصویر کثیف و سیاه، از جامعه ایرانی.
مسئول شورای سیاستگذاری جشنواره مردمی عمار ادامه داد: آقای رسانه ملی که دولت را نقد میکنی که نفوذ تا کجایت رسیده، بوی باران را هم ببین تا بفهمی جریان نفوذ تا کجای خودت رسوخ کرده است! بهترین هنرپیشهها و توانمندترین عوامل فنیات را بسیج میکنی و خط میدهی که خانوادههای ایرانی را هر شب با خیال راحت با یکسری اراجیف و توهمات سادیستی بمباران کنند، همه اینها با حمایت آهنین مدیریت صداوسیما انجام میشود. اینها باید بدانند که سکوت در برابر باندبازیهای مفسدهانگیزشان حدی دارد و قطعا مصلحت آنها به مصلحت انقلاب ترجیح داده نمیشود.
بیشتر بخوانید:
بوی باران بوی آموزش قمهکشی میدهد
سردبیر مجله «راه» در ادامه عنوان کرد:
میدانید بعضی از عوامل این سریال، سالها پیش به اتهام توهین به معصومین (ع) تا معرض محکومیت به اعدام هم رفتند، ولی مدیریت مدبر و مدعی رسانه ملی اینها را میبرد در حساسترین جایگاههای مدیریتی صداوسیما مینشاند و دستشان را باز میگذارد که هر بلایی خواستند بر سر خانوادههای بیپناه ایرانی بیاورند.
مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی افزود: بله جریان نفوذ جدی است، اما مقصد اصلی مایکل هاشمیانها شاید قبل از هر نقطه دیگری، رسانه ملی جمهوری اسلامی است؛ رسانهای که رفیقبازی، باندبازی و انحصارطلبی در عالیترین سطوحش سبب فساد و میدان پیدا کردن عناصر ضد ملی و ضدمردمی و ضدانقلابی در بعضی از مهمترین بخشهایش شده است. از سرفصلهای فراموش شده در داشتههای انقلاب و جامعه دینی و انقلابی ایرانِ بحث دیگر در اینجا دوباره، جنگ روایتهاست، یعنی صدا و سیمای جمهوری اسلامی هم بعد از ۴۰سال که میخواهد مثلاً ناپرهیزی کند و اجازه دهد یک خانواده شهید در یک سریالِ داستانی به رسمیت شناخته شده و تصویر شوند، دوباره با فلان فیلمساز عزیزی که هیچ ادعایی هم ندارد، نه ادعای دینداری دارد، نه ادعای انقلابیگری دارد، «گرگ و میش» میسازند و او هم ایدئولوژی خودش را میسازد.