بهای بیشتری به فارغ التحصیلان فنی و کاردانش داده شود

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سید مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش های کاردانش وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که پل ارتباطی سازمان و آموزش و پرورش در اعزام به مسابقات جهانی مهارت چیست؟، اظهار کرد: پل ما در شاخه کاردانش است و 65 درصد استانداردهای مهارتی مربوط به سازمان است. در مسابقات مهارت افراد زیر 21 سال می روند برخی کارآموزان سازمان، برخی دانشجویان و برخی دانش آموزان ما می‌توانند باشند.

وی در پاسخ به اینکه چرا مسابقات جهانی مهارت رنگ و بوی جدی در آموزش و پرورش ندارد، افزود: شورای عالی مهارت تشکیل شده و یکی از اهداف کاهش فاصله سطح استاندارد نیروی کار کشور با استانداردهای جهانی است که لازمه آن ارتباط تنگاتنگ با بخش صنعت است.

آذرکیش با بیان اینکه اخیرا با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کارگروهی را تشکیل دادیم که برای مسابقات جهانی برنامه ریزی شود، اظهار کرد: نیاز به قوانین و مشوق هایی داریم که بنگاههای اقتصادی را پای کار بیاورد و زیرساخت های توسعه آموزش های مهارتی فراهم شود.

وی ادامه داد: دغدغه دیگر رفع بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است، نیاز داریم در مجلس و دولت که اکنون با توجه به اراده خوبی که در حال شکل گیری است قوانینی وضع شود تا بهای بیشتری به فارغ التحصیلان فنی و کاردانش داده شود.

پارسا یوسفی، مدال آور مسابقات جهانی مهارت 2019 نیز در واکنش به این جمله که ای کاش نگاه به مهارت آموزی به اندازه یک رشته ورزشی کم اهمیت باشد گفت: کاش این حرکت از مدارس شروع شود.

وی افزود: دولت ها در کنار شرکت های صنعتی بزرگ از مهارت آموزی حمایت می‌کنند و به این باور رسیده اند که باید به نخبگان مهارتی توجه کرد. متاسفانه یکی از ابتدایی ترین مشکلات ما این است که ما را به عنوان نخبه در بنیاد ملی نخبگان به رسمیت نمی شناسند. ما ایده هایی داریم که میتوانیم چرخ های کارآفرینی را بچرخانیم. امیدوارم این باور در کشور ما نیز ایجاد شود.
انتهای پیام/

برچسب ها:

اجتماعی