فارس من| غلامی: فعالیت بازنشستگان در دانشگاه‌ها ممنوع است

 به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، سامانه «فارس من» سامانه ‌ای است که مخاطبان خبرگزاری فارس می‌توانند از طریق آن مشکلات خود در تمام حوزه‌ها را مطرح کنند تا خبرنگاران خبرگزاری فارس این مشکلات را پیگیری کرده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت کنند.

مخاطبان خبرگزاری فارس موضوع « چگونگی پذیرش ظریف بازنشسته در هیات علمی علمی دانشگاه تهران» را در مطرح کرده و از خبرگزاری فارس خواستار گفت‌وگو با مسؤولان شدند که خبرنگاران خبرگزاری فارس برحسب وفای به عهد این موضوع را پیگیری کردند.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره موضوع «چگونگی پذیرش ظریف بازنشسته در هیات علمی علمی دانشگاه تهران» با اشاره به غیر قانونی بودن فعالیت بازنشستگان به عنوان هیأت علمی دانشگاه‌ها، گفت: افرادی که به طور کلی در مراکز آموزشی، نهاد و ارگان های مختلف بازنشسته شده‌اند به هیچ وجه نمی‌توانند به عنوان اعضای هیأت علمی در دانشگاه های سراسر کشور فعالیت کنند.

 وی افزود: براساس قانون و بخشنامه‌ای که به همه دانشگاه‌ها و مراکز علمی داده‌ایم هیچ یک از بازنشستگان اجازه فعالیت در قالب اعضای هیأت علمی را ندارند.

غلامی تصریح کرد: بازنشستگان در صورت تمایل و دارا بودن شرایط لازم برای فعالیت‌های آموزشی تنها می‌توانند به عنوان نیروی حق التدریس در دانشگاه‌ها خدمت کنند.

انتهای پیام/