معاون شهردار: بارها به وزارت راه اصرار کردیم که خط مترو تهران - کرج را تحویل بگیرد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، محسن پورسیدآقایی در سومین جلسه حمل و نقل و ترافیک استان تهران با موضوع توسعه خطوط ریلی و بررسی احداث متروی اسلام‌شهر اظهار داشت: طرح جامع ریلی تهران جمع‌بندی شده است و مراحل اجرایی آن نیز آغاز شده است. 

وی ادامه داد: در خصوص خطوط متروی تهران که به یازده خط افزایش یافت، پوشش خیلی خوبی برای همه مناطق درنظر گرفته‌ایم و بخش‌هایی از تهران که در حال حاضر تحت پوشش خطوط مترو نیستند، در این طرح تحت پوشش قرار می‌گیرند. 

وی درباره خط تهران - کرج نیز اظهار داشت:‌ نحوه شکل‌گیری این خط اشتباه بوده است و اصل طرح این نبوده که یک خط مترویی از کرج به تهران بیاید و بعد مسافران آن سوار خط دیگری شوند. 

وی تأکید کرد: وظیفه طراحی خطوط حومه‌ای مترو با شهرداری تهران نیست و ما مسئولیتی در این زمینه نداریم. براساس قانون، طراحی خطوط حومه‌ای برعهده راه‌آهن و وزارت راه و شهرسازی است. 

وی ادامه داد: بنابراین مسئولیت تأمین حمل و نقل حومه‌ای بر وزارت راه است و برای اینکه خطوط مترو در داخل تهران و حومه به صورت واحد انجام شود، بنابراین مشاور طرح‌های حومه‌ای نیز همان مشاوری بود که طرح‌های داخل تهران را انجام داده است و در این خصوص با راه‌آهن همراهی داشتیم تا نسبت به طراحی خطوط متروی شهری و حومه‌ای و اتصالات آن اقدام کند.

وی گفت: طراحی خطوط حومه‌ای شهر تهران برعهده شهرداری تهران نیست و وزارت راه و شهرسازی متولی شهرهای اطراف تهران است. 

پورسیدآقایی ادامه داد: ما بارها به وزارت راه اصرار کرده‌ایم و نامه نوشته‌ایم که خط تهران - کرج را تحویل بگیرند که تحویل نگرفتند. 

وی افزود: شهرداری تهران نمی‌تواند قطارشهری همه شهرها را تحت نظر بگیرد، بلکه کمک می‌کنیم که طرح یکپارچه‌ای پیش برود. 

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران بیان داشت:‌ما مطالعات محیط زیستی را در فازهای مختلف توسعه مترو در نظر گرفته‌ایم و در فاز دوم طراحی، دیگر جزئیات خطوط مترو مشخص می‌شود. 

انتهای پیام/

برچسب ها:

اجتماعی