هند نتیجه بررسی سازمان هوانوردی آمریکا درباره بوئینگ 737 را قبول ندارد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، مقامات هندی اعلام کردند که حتی اگر سازمان هوانوردی فدرال آمریکا مجوز پرواز مجدد هواپیماهای زمین گیر شده بوئینگ 737 مکس را صادر کند دهلی نو باید برای بازگرداندن این هواپیماها بررسی‌های خود را انجام دهد.

سازمان هوانوردی فدرال آمریکا که وظیفه تعیین مجوز پرواز هواپیماهای ساخت آمریکا را بر عهده دارد قرار است مجددا هواپیماهای بوئینگ 737 مکس را برای صدور مجوز پرواز مورد ارزیابی قرار دهد.

این هواپیماها در ماه مارس سال جاری و به دلیل دو مورد سقوط در6 ماه قبل از آن ومرگ 346 نفر در این دو سانحه در سراسر جهان زمین گیر شدند.

تحقیقات انجام شده توسط سازمان‌های آمریکایی نشان می‌دهد مشکل نرم افزار و سنسورها باعث شده است که خلبان‌ها نتوانند هواپیما را کنترل کند.

پس از انتشار این گزارش آژانس امنیت هوانوردی اروپا هفته گذشته به سازمان هوانوردی فدرال آمریکا گزارش داد پیش از صدور مجوز پروازهای بوئینگ 737 مکس، این سازمان باید  تست‌های جداگانه‌ای را رأسا انجام دهد.

حالا نوبت به هندی‌ها رسیده و سازمان کل هوانوردی تجاری هند سیاست مشابه اروپایی‌ها را در پیش گرفته است.

به گفته منابع آگاه قرار است بلافاصله پس از تست‌های سازمان هوانوردی آمریکا و صدور مجوز برای پرواز هواپیماهای بوئینگ 737 مکس، هندی‌ها تست‌های خود برای ارزیابی این هواپیما را آغاز کنند.

البته به نظر می‌رسد مقامات هندی انتظار ندارند که تا پیش از سال 2020 مجوزی برای پرواز هواپیماهای بوئینگ 737 مکس صادر شود.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها:

اقتصادی