کشف عامل جدید تصادف های زیاد رانندگان جوان

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مدیکال نیوز، بر اساس مطالعه ای که در آمریکا صورت گرفته، رشد کندتر بخشی از حافظه اشخاص که به افزایش توانایی های شناختی انسان و درک دقیق محیط اطراف بستگی دارد، از جمله عوامل مهم نرخ بالای تصادف های رانندگی در جوانان کم سن و سال تلقی می شود.

این بررسی نشان می دهد توانایی های شناختی مغز جوانان کم سن و سال با سرعت بالایی رشد نمی کند و همین مساله موجب می شود تا انها برای شناسایی موانع پیش رو در هنگام رانندگی و نیز تصمیم گیری مناسب با مشکلات بیشتری مواجه باشند. در مقام مقایسه این ویژگی ها در افراد بالغ به اندازه کافی رشد کرده اند و لذا آنها در شرایط خطر تصمیم های مناسب و بهتری می گیرند.

 

بررسی مذکور که در دانشگاه پنسیلوانیا صورت گرفته اولین مطالعه دامنه دار بر روی نحوه ارتقای توان حافظه رانندگان جوان وسایل نقلیه است و داده های آن با همکاری 118 جوان آمریکایی 18 تا 20 ساله جمع آوری شده است.

این بررسی نشان می دهد توانایی های شناختی مغز به تدریج و از دهه سوم زندگی سرعت رشد بیشتری پیدا می کند و لذا فرد بهتر می تواند در زمان رانندگی فواصل را تشخیص داده و جلوی برخورد با موانع را نیز بگیرد.

انتهای پیام/