به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزای فارس، خبرنگاران رسانهها صبح امروز از آشیانه شماره 3 مهرآباد که عملیات چک دوساله نیمه سنگین ATRها در آن در حال انجام است، بازدید کردند.
در حاشیه این بازدید مدیر آشیانه شماره 3 مهرآباد در این باره به اصحاب رسانه گفت: کنترل سیستم اویونیک، ارابههای فرود، تهویه، موتورها، دم هواپیما، فرامین کنترل و .. همه طبق کارتهای صادره کمپانی ATR انجام میشود.
محمود نادری اضافه کرد: بازرسیها در این حوزه همه توسط بازرسان ایران ایر انجام میشود و پس از آنکه مطمئن شدیم هواپیماها از نظر قطعات، خوردگی، برآمدگی بدنه و ترک خوردگی مشکل خاصی ندارد به حالت اولیه برمیگردد.
وی ادامه داد: پس از آنکه این کارها انجام شد تست روی ارابه فرود و موتورها انجام میشود و پس از پرواز آزمایشی هواپیما تحویل خط پرواز میشود.
مدیر آشیانه شماره 3 هما افزود: برای چک دوساله یک فروند ATR ده روز کاری و 3 هزار و 500 نفر ساعت لازم است.
نادری گفت:اولین ATR به تازگی تحت چک دوساله قرار گرفت و به خط پروازی رفت. دومین و سومین ATR هم به ترتیب در حال چک دوساله هستند و با این حساب در حال حاضر 11 فروند ATR در خط پروازی فعال هستند.
وی ادامه داد:هر میزان ساعتی که هواپیما پرواز داشته باشد زمانی که به شکل دو ساله رسید باید این کار انجام شود.
* مشکل تامین قطعه برای ATRها نداریم
مدیر آشیانه شماره 3 هما با اشاره به تعهد سازنده ATR برای تامین قطعات این هواپیماها گفت: کارخانه، کارتهای چک را صادر میکند و ما طبق دستورالعملها پیش میرویم و ایران ایر مجوز تعمیرات این ATRها را دارد.
نادری با بیان اینکه قبل از انجام چک پیش بینی همه قطعات انجام میشود، گفت: قطعات مورد نیاز از انبار خودمان تامین میشود و اگر قطعه نداشته باشیم، چکها آغاز نمیشود.
وی با بیان اینکه برای ورود این قطعات به کشور مشکل خاصی نداریم، گفت: البته این هواپیماها هر 500 ساعت هم یک چک سبک دارند.
مدیر آشیانه شماره 3 هما بیان کرد: بیشتر پروازهای داخلی هما از طریق هواپیماها بدنه باریک نظیر فوکرها و ATRها انجام میشود.
انتهای پیام/ب