قانون جدید تجارت نیاز به کار کارشناسی بیشتری دارد

شکور پورحسین عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره لایحه تجارت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری توانا خبرگزاری فارس گفت: بحث تجارت به ویژه در حوزه قراردادهای بین­المللی و امور پولی و بانکی نیازمند قوانین به‌روز است. آن طور که من دیدم قانون اخیر چندان محکم نیست و جزئیات آن به کار کارشناسی بیشتری احتیاج دارد.

وی با تایید سرعت زیاد مجلس برای تصویب مواد این لایحه تصریح کرد: ادبیات این لایحه همه فهم نیست. برای مثال برای خود من نیز این سوال مطرح است که ماده 4 این قانون کجا باید اعمال شود؟ بر کدام امور تجاری حاکم خواهد بود؟ اما در قانون تجارت قبلی بالاخره فصل­ بندی­ها مشخص بود و با کار تخصصی و کارشناسی می­توانستیم نقاط ضعف و نارسایی­های موجود در قوانین سابق را برطرف کنیم و دیگر نیازی به تدوین قانون جدید نبود.

*اجرای لایحه تجارت مشکلاتی برای کشور ایجاد می کند

نماینده مردم پارس ­آباد در مجلس ادامه داد: در حال حاضر قانونی بر نظام تجاری کشور حاکم است و اگر قرار است قانون جدید نارسایی­های آن را پوشش دهد نباید از ابتدا قانونی را تدوین کنیم که معلوم نباشد این مواد به چه چیزی اعمال خواهند شد.

پورحسین در پایان تاکید کرد: با این حال مجلس نمی­تواند آنچه را که هنوز تصویب نشده، ملغی کند مگر اینکه شورای نگهبان به آن اشکالات جدی بگیرد. در این راستا رسانه­‌ها و صاحب­نظران می­توانند تبعات این قانون و برخی مواد آن مثل ماده 5 را به مجلس گوشزد کنند. زیرا من هم معتقدم اجرای این قانون می­تواند مشکلاتی در کشور ایجاد کند.

انتهای پیام/

برچسب ها:

اقتصادی