خرید 500 دستگاه جدید شتاب‌نگار زلزله از کشورهای پیشرفته

به گزارش ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خبرنگار اقتصادی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خبرگزاری فارس،‌‌ اسماعیل فرزانگان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پایه‌ریزی نصب دستگاه‌های شتاب‌نگار به سال 52 بازمی‌گردد، گفت: بعد از وقوع زلزله رودبار 1238 دستگاه شتاب‌نگار زلزله خریداری و نصب شد و اخیرا نیز بعد از برجام موفق شدیم، از کشورهای پیشرفته 500 دستگاه جدید خریداری کنیم که 26 دستگاه از این 500 دستگاه مربوط به شهر تهران و شهرهای پیرامونی بوده که نصب شده است.

فرزانگان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 131 دستگاه شتاب‌نگار آنلاین راه‌اندازی شده است.

پیشتر رئیس شبکه شتاب‌نگاری ایران با بیان اینکه دستگاه‌های شتاب‌نگاری اطراف قله دماوند قدیمی است، گفته بود، از 266 دستگاه جدید شتاب‌نگاری 200 دستگاه وارد مرکز تحقیقات مسکن شده است و با تحولاتی که در سیستم بانکی رخ داده معلوم نیست، سرنوشت مابقی قراردادها چه می‌شود، چرا که تامین مابقی دستگاه‌ها منوط به تامین اعتبارات است.

وی گفته بود که شبکه شتاب‌نگاری استان تهران پیرامون قله دماوند در گزنک و وانا قرار دارد که این دستگاه از جمله دستگاه‌های قدیمی است که احتمالا یکی از دستگاه‌های شتاب‌نگاری جدید که به کشور وارد شده است، در این منطقه نصب می‌شود. در غرب دماوند و پارک لار نیز هیچ دستگاه شتاب‌نگاری نصب نشده است و نصب این دستگاه‌ها در این مناطق ضرورت دارد.

به گفته وی، نزدیک‌ترین ایستگاه شتاب‌نگاری در مازندران در منطقه شاه‌زید و بلده است و تقریبا بیشترین زلزله سال قبل مربوط به جنوب قله دماوند می‌شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ب

برچسب ها:

اقتصادی