کشاورزان به هیچ عنوان گندم را با خاک قاطی نمی‌کنند/رد پای دلالان در میان است

عطاالله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت به هیچ عنوان گندمکاران کشور خاک شن ماسه و یا فضولات قاطی گندم نمی‌کنند آنچه که اخیراً در رسانه ها مطرح شد شن و ماسه و فضولات حیوانی با گندم قاطی شده و تحویل مراکز خرید داده اند این کار از سوی دلالان و قاچاقچیان بوده که همواره دنبال سود خودشان هستند.

وی ادامه داد در ماه های گذشته برخی دلالان سودجو گندم از کشاورزان خریداری کرده اند و اکنون به خاطر این که پول بیشتری نصیب شان شود آن را با خاک و شن و ماسه مخلوط کرده و به یکی از مراکز خرید تحویل داده بودند.

مدتی پیش  در گنبد کاووس یک کامیون گندم مخلوط به خاک و شن و ماسه و نیز فضولات حیوانی زمان تحویل به مرکز خرید گندم توسط نیروهای انتظامی شناسایی و پس از رهگیری ۱۳ کامیون نیز به همین منوال در یکی از مرغداری‌های اطراف کشف شده است.

هاشمی توضیح داد کشاورزان همواره به گندم به عنوان برکت خدا نگاه کرده‌اند و قاطی کردن شن و ماسه و یا هر چیز دیگری را با گندم بی‌حرمتی به نعمت خداوند می‌دانند کسانی که در روستا زندگی کرده‌اند، می دانند که گندم نان و آرد آنچنان حرمتی بین روستاییان دارد که هر کسی به خودش اجازه نمی دهد این نعمت خدا را ضایع، خراب و یا تباه کند و آن را گناه بزرگ می دانند.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران در پاسخ به اینکه 14 کامیون گندمی که در گنبد کاووس با خاک  قاطی شده بود کار چه کسانی بود؟ گفت: اینها کار دلالان و قاچاقچیان بود که پیش از این گندم را از کشاورزان خریداری کردند به امید آن که در روزهای آینده به قیمت بالاتری بفروشند و چون قیمت بالا نرفت چنین کار بدی را مرتکب شدند و محموله‌های گندم را همراه با خاک به مراکز خرید تحویل داده‌اند.

 وی ادامه داد البته دولت هم مقصر است چرا که پول گندمکاران را به موقع تحویل نمی داد و کشاورزان مجبور بودند تسلیم پیشنهادهای اغوا کننده دلالان بشوند.

انتهای پیام/ 

برچسب ها:

اقتصادی