قطب‌های مددکاری اجتماعی ایجاد شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، حبیب الله فرید در همایش ملی مددکاری اجتماعی و توسعه پایدار گفت: مددکاری اجتماعی در عرصه های مختلف می تواند تاثیرگذار باشد و نقش کلیدی داشته باشد و باید در سیاستگذاری های اجتماعی و تغییر ساختار از حضور مددکاران استفاده کنیم.

وی افزود: موانع ساختاری مانع دسترسی به فرصت ها هستند و به مددکاران در عرصه سیاست و رفاه اجتماعی و در برنامه ریزی ها باید توجه ویژه ای شود و به سمت ایجاد قطب های متعدد مددکاری اجتماعی باید حرکت  کنیم.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: همچنین در عرصه های سازمانی و مدارس از حضور مددکاران اجتماعی بهره مند شده ایم که باید حضور آنان را نیز بیشتر کنیم به طوری که طرح نماد دانش آموزان در مدارس با حضور مددکاران اجرایی می شود.

فرید با بیان اینکه در کنار حضور مددکاران اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و بخش دولتی نیز می توانند در اثربخشی امور موثر باشند گفت: می توان حتی بخشی از کارها را چه در عرصه اجرا و سیاستگذاری به آنها واگذار کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۸۰ کلینیک مددکاری اجتماعی در کشور فعال است، گفت: باید در این حوزه صرفاً از ارائه خدمات به سمت دسترسی های برابر و تغییر ساختار حرکت کنیم و در صورت ایجاد عدالت اجتماعی و کاهش نابرابری می توانیم از آسیب ها کم کنیم.

فرید افزود: جامعه نابرابر باعث بروز آسیب های اجتماعی بیشتری خواهد شد و ساختار نابرابر مانع رسیدن به توانمندسازی می شود.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: در حوزه فقر دو نوع دیدگاه وجود دارد. یکی توانمندسازی و دیگری سیاستگذاری که ما در کشورمان دومین موضوع را پیگیری می کنیم که به نظر می رسد باید به بخش اولیه آن توجه بیشتری شود و دانشگاه های ما نیز باید به سمت جامعه محوری حرکت کنند تا در صورتی که فرد از چرخه توسعه بازبماند به وی کمک شود. 

انتهای پیام/

برچسب ها:

اجتماعی