رویکرد علمی به ورزش در محیط دانشگاهی با انجام طرح پایش تندرستی

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، محمد حسین علیزاده روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی ورزش دانشگاهی در دانشگاه صنعتی امیر کبیر اظهار داشت: بحث ورزش به عنوان یک امر عمومی در محیط های مختلف دنبال می شود ولی آنچه که از دانشگاهها انتظار می رود؛ اتخاذ نگاه و رویکرد علمی به ورزش است که طرح یکپارچه پایش تندرستی دانشجویان در همین مسیر است و با حساسیت عالمانه دنبال می شود.
وی با اشاره به نامگذاری روز 20 سپتامبر (29 شهریورماه) به عنوان روز جهانی ورزش دانشگاهی و اهمیت استفاده از دانش نوین ورزش دنیا در کشور گفت: در سال تحصیلی جاری با همکاری کمیته ملی المپیک دوره های آموزشی بین المللی ورزشی با هدف دانش افزایی به اساتید، دانشجویان و ورزشکاران در دانشگاهها برگزار می شود.
مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان با تاکید بر اینکه برگزاری مستمر و منظم رویدادهای بزرگ ورزشی از برنامه های موفق این سازمان است گفت: در سال جاری المپیاد ورزش همگانی دانشجویان با مشارکت 4000 دانشجو برگزار شد و دور بعدی این المپیاد با پیش بینی شرکت 6000 دانشجو در دانشگاه شهر کرد برگزار خواهد شد؛ همچنین در سال آتی نیز المپیاد قهرمانی ورزش دانشجویی در استان گیلان برگزار می شود.
علیزاده افزایش سرانه ورزشی و تجهیز دانشگاهها به امکانات ورزشی را از دیگر برنامه های سازمان امور دانشجویان اعلام کرد و گفت: تاکنون 27 چمن مصنوعی در دانشگاهها به بهره برداری رسید و در سال جاری نیز 45 طرح جدید ورزشی در دانشگاهها آغاز می شود.
وی با اشاره به نقش ورزش و تحرک بدنی در سلامت جسمانی دانشجویان گفت: وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان تلاش می کنند با تجهیز دانشگاهها شرایطی را فراهم کنند تا دانشجویان در همه ساعات شبانه روز و به راحتی به امکانات ورزشی دسترسی داشته باشند.
بر اساس این گزارش، کارگاه آموزشی دستیاری مراکز تندرستی و مشاوره ورزشی برای کارشناسان ادارات تربیت بدنی دانشگاهها که اجرای عملیاتی طرح سراسری پایش سلامت جسمانی را به عهده دارند در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد. 

انتهای پیام/