به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، کارگاه علمی تخصصی علوم شناختی و جذب مخاطب به عنوان یکی از کارگاههای نخستین کنفرانس ملی علوم شناختی و رسانه امروز در ساختمان جام جم سازمان صدا و سیما برگزار شد.
در این کارگاه علی بنیادی نائینی عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت و امین هاشمی عضو هیأت علمی موسسه آموزشی اتاق بازرگانی تهران ابعاد تاثیر علوم شناختی بر جذب مخاطب را برای مخاطبان تشریح کردند.
به گفته مدرسان این کارگاه، پرداختن به علوم شناختی یا cognetive Science مورد تایید اسناد بالادستی کشور است.
بنیادی نائینی اظهارداشت: در این بخش از علم شناختی به دنبال تاثیرگذاری بر مخاطب هستیم که ۳ سطح تاثیرگذاری بر مغز وجود دارد و سادهترین آنها اثرگذاری از طریق تغییر ورودیهای مغز است.
وی ادامه داد: در حال حاضر از روشهای گوناگونی برای تاثیرگذاری بر ضمیر ناخودآگاه استفاده میشود حتی ایدهای در مدرسه تجارت لندن پیگیری میشد که آدم خلاق تربیت کنند.
به گفته وی، البته پذیرش تاثیرگذاری این تلاشها مخالفان و موافقانی دارد که با وجود اثبات نشدن قطعی این تاثیرات، در حال حاضر تاثیرگذاری پنهان بر ضمیرناخوداگاه مخاطبان در اروپا ممنوع شده است.
وی خاطر نشان کرد: فعالیت در حوزه علوم اعصاب شناختی به شدت به ابزار وابسته است و ابزارهای این علم گران و کم دسترس هستند.
انتهای پیام/