دانشجویان خارجی برای توسعه زبان فارسی در مسابقه سخنرانی رقابت کردند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاه خبرگزاری فارس، سومین دوره مسابقه بین‌المللی سخنرانی همدل در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد، این مسابقه با شرکت دانش‌آموزان و دانشجویان خارجی در ایران برگزار شد که به صورت اجرا توسط شرکت‌کنندگان برای مخاطبان و داوران بود و در پایان هم از بین اجراها، بهترین اجرا از سوی داوران انتخاب شدند.

حمید انوری دبیر برگزاری این مسابقه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره جزئیات مسابقه همدل توضیح داد: این مسابقه توسط گروهی از دانشجویان افغانستانی در ایران ترتیب داده شده است که این دانشجویان از دانشکده‌های مختلف شهرهای ایران از جمله تهران، شیراز، مشهد، قم و اصفهان هستند.

وی افزود: امسال سومین سال است که این مسابقه برگزار می‌شود و در سومین سال برگزاری مسابقه برای عموم دانش‌آموزان و دانشجویان خارجی در ایران برگزار می‌شود در حالیکه در سال‌های اول و دوم برگزاری مسابقه، رویداد مخصوص دانشجویان افغانستانی بود.

انوری با اشاره به  هدف برگزاری این مسابقه گفت: مهم‌ترین هدف در این رویداد تشویق به توسعه و گسترش زبان فارسی از طریق رقابت است و شرکت‌کنندگان در موضوعات آزاد اجراهایی را انتخاب و برای داوران و مخاطبان اجرا می‌دادند. که امسال سه محور عاشورا و قیام امام حسین (ع)، رابطه حسنه بین ایران و سایر کشورها و صلح هم به موضوعات رویداد اضافه شده است و اگر شرکت‌کنندگان در سه محور ویژه اجرا داشته باشند 10 امتیاز بیشتر نسبت به سوژه آزاد کسب می‌کنند.

انتهای پیام/