به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از زددی نت، بررسی های موسسه کوئست موبایل نشان می دهد بازار بازی های موبایلی در چین روز به روز در حال گسترش است و در حالی که این بازار در سال ۲۰۱۸ رشد ۱۲.۹ درصدی داشت، شرایط در سال ۲۰۱۹ تغییر کرده است.
بر همین اساس درآمد حاصل از بازار بازی های موبایلی در ماه ژوئن به 77 میلیارد یوآن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی ۲۱.۵ درصدی نشان می دهد. البته باید توجه داشت بازار یادشده در برخی سال ها مانند سال ۲۰۱۵ رشدی بیش از 50 درصد را هم تجربه کرد.
در حالی که در دسامبر سال ۲۰۱۸ تعداد کاربران بازی های موبایلی چین 621 میلیون نفر بود، این رقم در ماه ژوئن سال ۲۰۱۹ به ۶۹۱ میلیون نفر افزایش یافته که حدود نیمی از جمعیت این کشور را شامل می شود.
علاقه چینی ها به اجرای بازی های موبایلی تا بدان حد است که تنها از طریق برنامه گپ موبایلی وی چت بیش از ۳۲۰ نوع بازی تلفن همراه در دسترس علاقمندان قرار دارد. دو سوم کاربران بازی های موبایلی را در چین افراد ۱۹ تا ۳۵ ساله تشکیل می دهند.
انتهای پیام/