امسال برای اولین‌بار درآمدهای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برگشت‌پذیر می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با حضور محمدرضا شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل این سازمان برگزار شد. 

براساس این گزارش، سلیمان پاک‌سرشت بعداز 689 روز از سازمان فنی و حرفه‌ای رفت و به جای او علی‌اوسط هاشمی که سابقه استانداری و ریاست سازمان تعاون روستایی را در کارنامه خود دارد، به عنوان معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و رئیس جدید سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای انتخاب شد. 

در این مراسم که با حضور مدیران سازمان فنی و حرفه‌ای از سراسر کشور برگزار شد، سلیمان پاک‌سرشت گفت: امانتی که 689 روز پیش به من سپرده شد، امروز به آقای هاشمی می‌سپارم. اولویت اصلی مهارت‌آموزی گروه‌های مهم، پوشش طرح ایران‌مهارت برای 120 هزار نفر، پوشش آموزش مهارت به 127 هزار سرباز، افزایش مهارت برای گروه‌های معتادان نجات‌یافته، گروه‌های آسیب‌پذیر در دستورکار مأموریت این سازمان قرار دارد. 

رئیس سابق سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، سهم این سازمان از اعتبارات کشور را در 1.6 درصد از اعتبارات ملی دانست و گفت: امسال برای اولین‌بار درآمدهای سازمان برگشت‌پذیر می‌شود. 

وی همچنین از کنکوری شدن سنجش مهارت در کشور خبر داد و گفت: چارچوب مهارتی و سند آموزش فنی و حرفه‌ای تهیه شده است که در آبانماه امسال ابلاغ می‌شود.

به گزارش فارس، یکی از انتقاداتی که به نظام آموزشی کشور از سوی کارشناسان وارد می‌شود، نداشتن مهارت برای فارغ‌التحصیلان دبیرستان‌ها است که در این زمینه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند نیروی کار متخصص را برای کارگاه‌های تولیدی کشور آموزش دهد. 

انتهای پیام/

برچسب ها:

اقتصادی