حمیدرضا علومی یزدی به سمت سرپرست معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم منصوب شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در حکم انتصاب علومی یزدی آمده است:

با عنایت به مراتب تعهد، تخصص و تجارب جناب‌عالی به سمت «سرپرست معاونت حقوقی و امور مجلس» وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منصوب می‌شوید.
امید است با توکل به خداوند سبحان و با هماهنگی سایر معاونان ستاد وزارت و بهره‌مندی از نظرات صاحب‌نظران دانشگاهی ماموریت و وظایف معاونت حقوقی و امور مجلس را بر پایه قوانین، سیاست‌ها و برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی به انجام رسانید.
بایسته است با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، راهبردهای دولت تدبیر و امید و جلب همکاری مدیران و کارکنان گرامی، در حفظ و حراست از حقوق قانونی وزارت متبوع در حوزه‌های مختلف و دانشگاهیان و تحکیم جایگاه قانونی وزارت بکوشید.
انتظار می رود با تعامل سازنده با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در شفاف‌سازی برنامه‌ها و اهداف و تصویب قوانین مورد نیاز با عنایت به ماموریت‌های مختلف وزارت، نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری و نقش‌آفرینی آن در اقتصاد دانش‌بنیان کشور ایفا کنید.
حمید رضا علومی یزدی در سال ۱۳۴۱ در یزد متولد شد. دوران دبستان و دبیرستان را در آن شهر و با نمرات ممتاز در مدارس وابسته به جامعه تعلیمات اسلامی طی کرد. در سال ۱۳۵۹ پس از اخذ دیپلم در رشته ریاضی فیزیک به مدت ۳ سال به تحصیل در حوزه علمیه یزد پرداخت. در سال ۱۳۶۲ وارد دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی شد و رتبه اول را در دوران کارشناسی و کارشناسی ارشد حقوق خصوصی دانشگاه کسب کرد.
وی سپس با شرکت در آزمون سراسری بورس و اعزام به خارج به عنوان دانشجوی بورسیه برای اخذ درجه عازم کشور انگلستان گردید و در سال ۱۳۷۷ موفق به اتمام این دوره در رشته حقوق قراردادهای تجاری بین المللی شد.
علومی یزدی پس از اتمام دوره تاکنون به عنوان عضو هیئت علمی در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی مشغول به کار است و در حال حاضر دانشیار پایه ۱۶ می باشد. از سال ۱۳۹۶ علاوه بر فعالیت های آموزشی و پژوهشی، معاون پژوهشی آن دانشگاه را به عهده داشته است. پیش از آن علومی در سمت‌های معاون آموزشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی و رئیس همان دانشکده به خدمت مشغول بوده است.
علومی علاوه بر فعالیت‌های دانشگاهی در موقعیت‌های مختلف تجربه و آموخته‌های خود را در اختیار دستگاه‌های اجرایی کشور قرار داده که از آن جمله می‌توان به مشاوره و معاونت معاون حقوقی رئیس جمهور، مشاور حقوقی کمیسیون های اقتصاد و امور زیربنایی و صنعت هیئت دولت، مشاوره در وزارت صنایع و معادن / و مشاوره وزارت بازرگانی، عضویت در کمیته راهبردی تنظیم لایحه تجارت و لایحه رقابت، عضویت در شورای عالی معادن و عضویت در کارگروه تخصصی حقوق شورای تحول علوم انسانی اشاره کرد.
وی به مدت ۳ سال از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان داور در دیوان داوری دعاوی ایران- ایالات متحده (دیوان لاهه) منصوب شده و به قضاوت در سطح بین‌المللی پرداخته است.
سوابق علمی و تجارب ارزنده حقوقی علومی یزدی از جمله معیارهای انتخاب وی به عنوان این مسئولیت مهم است که امید است با توانایی‌های شخصی و استفاده از تجارب ارزنده همکاران دانشگاهی و هماهنگی با سایر مدیران ستادی در این مسئولیت مهم توفیق یابد.
وزیر علوم همچنین در نامه جداگانه‌ای از زحمات و تلاش‌های حسین سیمایی صراف در مدت زمان تصدی معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم قدردانی کرد. سیمایی صراف هفته گذشته با حکم اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری به سمت دبیر هیئت دولت منصوب شد.

انتهای پیام/