حجتالسلام والمسلمین حسین درودی معاون امور استانهای ستاد همکاریهای حوزههای علمیه و آموزش و پرورش در گفتوگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس با اشاره به بند «9-4-1» مبانی ارزششناختی مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر«تأسّی به اولیای الهی و تولا و اطاعت از آنها ودشمنی با دشمنان راه خدا و اولیای خداوند، تنها راه تحقق کامل حیات طیبه در مسیر قرب الی الله است»، گفت: اگر اجرای سند تحول از 10 درصد به 90 درصد میرسید، یک میلیون و نیم دانشآموز کلاس اولی از چه برنامههای معنوی و پر نشاط رسانههای متعدد خبری و صدا و سیما بهرهمند میشدند؟
وی افزود: با حضور سرنوشتساز دانشآموزان کلاس اولی در مدارس، چندین میلیون ملائکه از آسمان در صبحگاه آنان حاضر میشود چرا که قلب این متربیان با قرائت آیات وحی چنان به وجد میآید که نشاط حقیقی از جسم و جان آنان میریزد و فرشتگان را از اشتیاق خدا خواهی و علم دوستی خود به شگفتگی میآورند.
حجتالاسلام والمسلمین درودی ادامه داد: دانشآموزان در اولین قدم معلم خود میآموزند که قدم اول را با وضو و نام حق تعالی باید برداشت و از دکور بشاش و نورانی معلم خویش مییابند که خداوند زیباست و نقصی در خلقت او نیست و باید همیشه با توجه به ذات او بهجت و شادمانی ذخیره کرد و در طول سال تحصیلی شادی را به دیگر دانشآموزان هدیه و هبه کرد.
وی تصریح کرد: دستاندرکاران صداو سیما و مسؤولان امر، خصوصاً هنرمندان در عرصه رسانه اگر مهر دانشآموزان را از پنجره قرآن حکیم شهود میکردند، دیگر مواد و متون خبری به این اندازه خشک و بی روح و رمق نشر داده نمیشد تا برای خانوادهها و معلمان و آیندهسازان این مرز و بوم در جهان اسلام، مدرسه بردن و خدمت در آموزشگاه را نوعی تکلف به حساب آورند و آموزش برترین و بهترین اعضای خانوادهها یکی از اجبارهای زندگی محسوب شود.
معاون امور استانهای ستاد همکاریهای حوزههای علمیه و آموزش و پرورش ادامه داد: چرا باید اولویتهای آموزش و پرورش بعد از بودجه عمرانی و دیگر دستگاهها ردیف شود در حالی که عمران یک کشور و هر سرزمینی از مدرسه ابتدایی رقم میخورد زیرا نیروی انسانی که لازم است، آبادانی گذشته را حفاظت کرده و آینده آن را آسمانی کند، در آموزش این نو نهالان پیچیده و پنهان است.
وی اضافه کرد: در عزت سند تحول همین بس که استقبال و بدرقه از دانشآموزان را در تأسی به اولیای الهی متصل و مربوط کرده و بدون الگوگیری از آنان، تربیت متربیان را ابتر میداند.
حجتالاسلام والمسلمین درودی با طرح این پرسش که «چرا باید دانشآموزان کلاس اولی در اولویت تمام دستگاهها دیده شده و برای آن اهتمام و احترام کریمانه پیشبینی کرد؟»، گفت: اگر قرآن حکیم سرور و سالار دروس حکمت و فلسفه و تفکر مربیان و متربیان دیده نشود و متون آموزشی دانشآموزان از پراکندگی و تفرقه و تفکیک پر شده باشد چنانکه در گذشته موج میزد و امروز نمایش بازخورد آن در رفتار برخی مسؤولان به چشم میخورد دیگر انتظاری نیست که دانشآموزان پایه اول با جمعیت نزدیک به 2 میلیونی از دالان آموزههای قرآنی به درون کلاسهایشان هدایت و حمایت شوند، در حالی که در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری آمده است که «انقلاب اسلامی با قرآن محوری و فطرت مداری از گرایشهای به چپ و راست مصون مانده است».
وی تصریح کرد: انتظار میرود از دلسوزان عرصه فرهنگی، اولین سال مهر کلاس اولیها را در آغاز گام دوم با برنامه قرآنی و تأسی به منش اولیای الهی مزین و مهذب کنند تا در دوره فارغ التحصلی این نونهالان سال 98، دورهای از حیات طیبه در سال 1410 را شاهد و ناظر باشیم که آموزش و پرورش جهان برای امر تربیت در مدارس خودشان نیاز به آموختن زبان فارسی داشته باشند و آن روز نوید بر پایی تمدن اسلامی میتواند باشد.
انتهای پیام/