تشکیل کنسرسیوم‌های مشترک و شیوه‌های نوین تامین مالی در دستور کار وزارت صنعت

به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس، رضا رحمانی در حاشیه همایش توسعه فعالیت‌های اکتشافی ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای اکتشاف معادن و معدن کاری باید با دستگاه‌های مختلف در زمینه اکتشاف، تجهیز، بهره‌برداری از معادن و صنایع معدنی همراهی داشته باشیم.

وی ادامه داد: معتقدیم هم باید از منابع خدادادی بهره‌مند شویم و هم تخریب محیط زیست صورت نگیرد. در این زمینه همه دستگاه‌ها موظف شدند که هم هزینه کنند و هم موضوع را رعایت کنند. 

وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: در این زمینه مقرر شد کمیته مشترک با حضور دستگاه‌های مختلف طوری برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کند که دغدغه‌ای برای حفظ محیط زیست نداشته باشیم و از منابع موجود نیز بهره‌مند شویم. 

رحمانی با اشاره به برنامه‌ریزی برای افتتاح کارخانه اسیدشویی در صنعت مس گفت:‌برای ایجاد این کارخانه میلیاردها تومان هزینه شده تا به محیط زیست آسیب وارد نشود.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از نیازهای موجود در زمینه تامین مالی بخش معدن، تشکیل کنسرسیوم‌های مشترک با استفاده از منابع شرکت‌های دولتی و خصوصی است، گفت: حرکت به سمت شیوه‌های نوین تامین مالی یکی از برنامه‌های ما در سال تولید ملی است.

وزیر صنعت معدن و تجارت تشکیل کنسرسیوم‌ها، صندوق‌های توسعه استانی، صندوق‌های ارزی و ریالی را از جمله اقدامات مدنظر در این راستا عنوان کرد و افزود: حرکت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته که نتایج ملموسی خواهد داشت.

رحمانی در ادامه با اشاره به امضای تفاهم نامه بین سازمان توسعه معادن و سازمان فضایی کشور گفت: دروازه کار معدن کاری، اکتشاف است و با توجه به اینکه ایران جزو 10 کشور برخوردار از پتانسیل بالای معدنی محسوب می‌شود باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم و با دستگاه‌های مختلف همکاری کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها:

اقتصادی