اولویت سوریه برای بازسازی همکاری با بخش خصوصی ایران است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمود عدنان امروز در نشست کمیته مشترک اقتصادی ایران و سوریه که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: دیدار مقامات سوریه با مقامات ایرانی در این سفر نشاندهنده اراده دو کشور ایران و سوریه برای مشارکت اقتصادی و استراتژیک در آینده و مقابله با تحریم‌هایی است که دو کشور با آن مواجهند.

وی با اشاره به توافقنامه اقتصادی مشترک بین دو کشور که در آغاز سال جاری به امضا رسید،‌گفت: انتظار می‌رود بخش خصوصی ایران در و سوریه برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک و بازسازی سوریه افزایش یابد. 

سفیر سوریه در جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت:اولویت ما برای مشارکت در سرمایه‌گذاری و بازسازی سوریه ایران است و امیدواریم این دیدار گامی  در جهت تحرک بخشی بخش خصوصی ایران برای برپایی شرکت‌های مشترک در زمینه نفت و معدن باشد.

عدنان افزود: درهای سفارت سوریه همیشه به روی سرمایه‌گذاران ایرانی باز است و سفارت سوریه در خدمت سرمایه‌گذاران ایرانی برای ارائه اطلاعات و تسهیلات است.

وی  گفت: امروز جنگ اقتصادی علیه سوریه در تمام جبهه‌های دیگر ادامه دارد و دشمنان سعی می‌کنند این جنگ را در همه زمینه‌ها پیش ببرند. بنابراین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه‌های مختلف برای توسعه تجارت بین دو کشور بسیار مؤثر خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها:

اقتصادی