فرصت‌های خوب تعاملات اقتصادی بین ایران و سوریه در زمینه نفت و صنایع معدنی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، کیوان کاشفی امروز در نشست کمیته مشترک اقتصادی ایران و سوریه که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: روابط امروز ایران با کشور سوریه در بالاترین سطح روابط سیاسی قرار دارد و سعی داریم تا این روابط را در زمینه اقتصادی هم توسعه دهیم.

وی  با بیان اینکه سطح روابط سیاسی ما با سطح روابط اقتصادی منطبق نیست، گفت: خلاء هایی در این بخش وجود دارد ضمن اینکه ارتباطات تجاری خاصی بین دو کشور وجود نداشته و این ارتباطات در یک سال گذشته پررنگ شده است. 

رئیس کمیته مشترک  بازرگانی ایران و سوریه اظهار داشت: برای توسعه روابط تجاری دو کشور نیاز به بانک‌های اطلاعاتی وجود دارد تا از این طریق بدانیم امکان مشارکت ایرانی در طرح‌های تجاری چگونه خواهد بود.

کاشفی گفت: در یک سال گذشته اتفاقات زیادی در گسترش روابط اقتصادی ایران و سوریه انجام شده که از جمله آن می‌توان به سفر معاون اول رئیس‌جمهور اشاره کرد که پیرو این سفر تفاهم نامه‌ای به امضا رسید که بندهای مختلف آن تفاهم نامه در حال اجرایی شدن است.

وی اظهار داشت: در 8 ماه گذشته بیش از 8 هیأت اقتصادی بین دو کشور رفت و آمد داشته و استقبال شرکت‌های ایرانی 4 برابر شده است.

رئیس کمیته مشترک  بازرگانی ایران و سوریه گفت: در حوزه انرژی، نفت، گاز و صنایع معدنی ارتباطات چندانی بین دو کشور ایران و سوریه وجود نداشته، بنابراین آغاز فعالیت در این حوزه‌ها سکوی پرشی برای تعاملات در این بخش خواهد بود.

کاشفی اظهار داشت: اتاق بازرگانی ایران برای حضور فعالین اقتصادی در سوریه اقدامات زیادی انجام داده و مرکز تجارت ایرانیان به زودی در سوریه فعال خواهد شد که فعالیت این مرکز در راستای توسعه تجارت بین دو کشور و ارائه تبادلات تجاری به فعالین اقتصادی است.

وی  همچنین به افزایش تعداد سفرهای هوایی بین دو کشور اشاره کرد که نشان از توسعه روابط بین دو کشور است.

انتهای پیام/

برچسب ها:

اقتصادی