ادامه بررسی سند سیاست‌های اشتغال دانش آموختگان در جلسه نقشه علمی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، منصور کبگانیان دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه جلسه یکصد‌ و بیست و‌ دوم ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به توجه ستاد به عدم اشتغال دانش‌آموختگان، گفت: سند سیاست‌های اشتغال دانش آموختگان پیش از این در جلسات ستاد مورد بررسی قرار گرفته بود و در این جلسه نیز بررسی‌ها ادامه یافت، ماده ۵ این سند در این جلسه نهایی شد.

وی افزود: ماده ۶ این سند بر اعطای مجوزهای مشاغل حرفه‌ای تاکید دارد ولی ناهماهنگی‌هایی در این زمینه هست،  بندهای ۱_۶، ۲_۶ و بند ۳_۶ به افزایش کارآمدی کارآموزی اشاره دارد، به طوریکه برخی از مجوزهای حرفه ای متناسب با بازار کار است و برخی تناسب کمتری دارد، از این رو از دستگاه‌ها خواسته شد تا بارنگری در این زمینه صورت گیرد.

به گفته وی، در این سند یکی از دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های کشور مسؤول هماهنگی ها شد و قرار شد در جلسه آینده تکلیف مشخصی به دستگاه خاصی در این زمینه داده شود و این دستگاه در مدت ۶ ماه برای اجرایی کردن ماده ۶ پیشنهادات خود را ارائه دهد.

وی گفت: بند مربوط به فرهنگ اشتغال این سند مغفول مانده بود که این بند در این جلسه مورد بحث قرار گرفت و پیشنهاد شد تا دستگاه‌هایی چون وزراتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و ارشاد با همکاری سازمان صدا‌وسیما طرحی برای افزایش فرهنگ عمومی اشتغال را برای فارغ‌التحصیلان اجرایی کنند.

کبگانیان گفت: ماده 7 این سند به تصویب رسید و ماده 8 این بند توضیحات عمومی است که برنامه ارزیابی و نظارت را برعهده ستاد راهبری نقشه تعیین کرده است و ستاد راهبری نقشه سالانه باید گزارش‌هایی را برای شورای ستاد و شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال کند.

وی ادامه داد، دستور دیگر این جلسه درخواست‌های اجرایی است که از استان سیستان و بلوچستان ارائه شد، دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر درخواست تبدیل شدن این دانشکده به دانشگاه را داشته است که قائم مقام و معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موافقت خود را با این موضوع اعلام کردند و موافقت شورای گسترش وزارت بهداشت نیز در این زمینه تشریح شد.

به گفته وی، نظارت و اجرایی سازی سند آمایش آموزش عالی برعهده ستاد راهبری نقشه است و درخواست شد که یک تبصره اجرایی به آن اضافه شود.

انتهای پیام/