آموزش، مهارت و اشتغال؛ رویکرد امسال گردشگری

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، ولی تیموری معاون وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سمپوزیوم بین‌المللی گردشگری پایدار در دانشگاه علم و فرهنگ، اظهار داشت: 5 مهر مصادف با 27 سپتامبر هفته گردشگری است و امیدوارم این هفته سرآغاز اتفاق های روشنی برای آینده گردشگری ایران باشد.
وی ادامه داد: شعار امسال روز جهانی گردشگری، گردشگری و اشتغال آینده‌ای بهتر برای همه است و در این سال با توجه به این شعار روی به سه موضوع آموزش، مهارت و اشتغال توجه ویژه داشته‌ایم.

وی ادامه داد: پیش از این، سند همکاری بین ایران و اتریش به امضا رسیده است و شاهد تبادل هیات‌های رسمی دانشگاهی و بخش خصوصی میان دو کشور در میان سال گذشته در میان بوده‌ایم.

تیموری ادامه داد: همچنین در دو سال گذشته سه بار کارگروه فنی گردشگری ایران و اتریش برگزار شده است و سومین کارگروه گردشگری ایران و اتریش روز گذشته به پایان رسید. در اولین نشست موضوعات آموزشی مورد بررسی قرار گرفت و در نشست بعدی کاتولیسم و توسعه پایدار بررسی شد، نشست بعدی هم درباره ارتقا سطح گردشگری در کشور اتریش برگزار می‌شود.

وی گفت: برگزاری این نشست ها همکاری بین دانشگاه های دو کشور را تقوی می‌کند و در این وزارت اعتقاد راسخ داریم که این رفت و آمد‌ها باعث تعمیق روابط می‌شود. توسعه پایدار یک مبحث مهم رویکرد مهمی در همه بخش‌های گردشگری است. 

انتهای پیام/