بهره‌برداری از پنج طرح‌‌ توسعه در بندر خرمشهر

به گزارش خبرنگار اعزامی گروه اقتصادی خبرگزاری فارس به خرمشهر، امروز پنج طرح بزرگ در بندر خرمشهر بزرگترین بندر آزاد تجاری ایران با حضور ‌مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی‌، مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی و مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر بهره‌برداری شد. 

بنابراین گزارش، پروژه‌های قابل افتتاح در بندر خرمشهر که توسط اداره‌کل بنادر و دریانوردی خرمشهر و به مناسبت هفته دفاع مقدس در مهرماه 98 انجام می‌شود، شامل بهره‌برداری از بارنداز ترمینال کانتینری، پروژه تعمیرات اساسی اسکله‌های چهارپست، تعمیرات اساسی پسکرانه اسکله‌های 2 تا 7 و آغاز عملیات ساخت و نصب 8 پست اسکله گردشگری در کارون است. 

بنا بر‌این ‌گزارش، در پروژه کلنگ‌زنی برای شروع عملیات اجرایی ساخت و نصب 8 پست اسکله گردشگری در کارون که توسط اداره‌کل بنادر و دریانوردی خرمشهر انجام می‌شود، برآورد اولیه این طرح 100 میلیارد ریال درنظر گرفته شده که با هدف رونق گردشگری دریایی در شهرستان خرمشهر، ترویج فرهنگ دریایی، رونق اقتصاد پایدار، محرومیت‌زدایی و ترمیم چهره جنگ‌زده در شهرهای خرمشهر و آبادان و استفاده از مزیت‌های منطقه آزاد اروند ذکر شده است. 

همچنین تعمیرات اساسی پسکرانه اسکله‌های 2 تا 7 در بندر خرمشهر که توسط اداره‌کل بندر و دریانوردی خرمشهر و با پیمانکاری شرکت خصوصی انجام می‌شود، مبلغ 166 میلیارد ریال درنظر گرفته شده و مدت پیمان 15 ماه ذکر شده است. 

همچنین پروژه بهره‌برداری از ترمینال کانتینری و تجهیزات تخلیه و بارگیری در بندر خرمشهر که با هدف ایجاد 15 هکتار بارانداز کانتینری، 9 دستگاه ریچاستاکر و ام‌تیاستاکر، 10 دستگاه کشنده تربرگ و احداث تأسیسات و ساختمان‌ها درنظر گرفته شده با سرمایه‌گذاری شرکت کشتیرانی جنوب خط ایران و به مبلغ یک‌هزار و 750 میلیارد ریال طی 25 ماه و در 15 هکتار بلوک فرش بتونی انجام می‌شود. 

همچنین پروژه تعمیرات اساسی اسکله‌های چهار پست به کارفرمایی اداره‌کل بندر و دریانوردی خرمشهر و با مشاور مهندسین مشاور سکو و به پیمانکاری شرکت جهاد دریا با مبلغ 250 میلیارد ریال انجام می‌شود. 

به گزارش فارس، در گذری که از شهر‌های خرمشهر و آبادان داشتیم، هنوز چهره جنگ‌زده در بسیاری از مناطق شهر دیده می‌شود و به نظر می‌رسد مسئولان کشور باید توجه بیشتری برای رونق اقتصاد و اشتغال و بازسازی شهرهای مهم استان خوزستان انجام دهند. 

انتهای پیام/

برچسب ها:

اقتصادی