رشد 10 برابری ظرفیت بنادر/اجرای طرح توسعه بندر شهید رجایی در 3 شیفت کاری

‌به گزارش خبرگزاری فارس‌ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، جلسه دیدار اعضای شورای مدیران ارشد ارگان‌های دریایی عصر روز چهارشنبه سوم مهرماه به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.

در این جلسه وزیر راه و شهرسازی با بیان این که هدف تحریم همواره ایجاد محدودیت برای جلوه‌های اقتدار و پیشرفت کشور بوده است، اظهار داشت: ‌یکی از بخش‌های مهم‌ که مورد هدف تحریم کنندگان قرار گرفته‌ بخش دریایی کشور است که با همت مدیران و حمایت‌های صورت گرفته، وضعیت بخش دریایی کشور از رشد خوبی برخوردار بوده و قابل مقایسه با گذشته نیست.

محمد اسلامی با اشاره به رشد 10 برابری ظرفیت بنادر کشور، آن را جلوه‌ای از پیشرفت دانست و گفت: به همت فعالان عرصه دریایی، ناوگان کشتیرانی و نفتکش ایران از جایگاه خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به طرح توسعه بندر شهید رجایی اضافه کرد: اجرای این طرح در 3 شیفت کاری و به صورت فشرده دنبال می‌شود و اقدامات لازم برای تأمین شناورهای مورد نیاز کشور نیز در دستور کار قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی‌ با اشاره به خروج شرکت‌های حمل و نقل دریایی خارجی پس از اعمال تحریم‌ها از کشور گفت: آن زمان ۸۵ هزار کانتینر به همراه این شرکت‌ها از کشور خارج شد و تصور می‌کردند که با این کار حمل و نقل دریایی ما فلج خواهد شد اما امروز خط تولید کانتینر با استانداردهای بین‌المللی در کشور ایجاد شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها:

اقتصادی