احمدرضا عامری در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال که آیا بر اتوبوسهایی که باک اضافه نصب و سوخت قاچاق حمل میکنند، نظارتی وجود دارد؟ اظهار داشت: طبق الزامی که مصوب و ابلاغ شده است و به شرکتهای اتوبوسرانی ابلاغ کردهایم که ساخت مخزن سوخت اضافه برای اتوبوسها ممنوع است و در صورت مشاهده برخورد جدی میشود.
مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی مسافربری کشور ادامه داد: اتوبوسها فقط باید مخزن سوخت استاندارد خود را داشته باشند، اتوبوسها اصلا اجازه ندارند با باکهای اضافه تردد کنند، این موجب میشود ایمنی سیر به خطر بیفتد، ضمن آنکه پلیس هم در صورت مشاهده این باکهای اضافه، اصلا به اتوبوس اجازه تردد نمیدهد و اتوبوس را توقیف میکند.
وی اظهار داشت: مدیران فنی بر اتوبوسهای مسافری نظارت دارند، اما وقتی که راننده یا مالک خودرو، به صورت غیرقانونی و مخفی، باک را زیر صندلیها و زیر راهرو اتوبوس نصب میکند، مدیران فنی امکان تشخیص ندارند.
مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی مسافربری کشور در پاسخ به این سؤال که آیا مراکز معاینه فنی خودرو، امکان تشخیص باک اضافه روی خودرو را دارند یا خیر؟ گفت: در مراکز معاینه فنی هم در صورتی باک اضافه تشخیص داده میشود که جاسازی باک در خودرو و زیر آن را بشکافند تا متوجه این مخزن سوخت شوند.
عامری ادامه داد: ما نظارتهای خود را انجام میدهیم اما به هر حال اعمال مقررات باید حتما از سوی پلیس انجام شود و ضرورت دارد با چنین متخلفانی برخورد جدی شود.
وی بیان کرد: رانندهها جزو اقشار زحمتکش جامعه هستند، قشر فعال در حمل و نقل اتوبوسی جادهای خدمات زیادی به جامعه میدهد و سود چندانی هم حاصل نمیکند، این عده به دنبال سود نیستند، اما به هر حال در این بین هم عدهای محدود و البته در مسیرهایی محدود اقدام به قاچاق سوخت با اتوبوس میکنند و کل زحمات این قشر را زیر سوال میبرند که لازم است با جدیت با آنها برخورد شود.
* در دریافت سوخت سهمیهای مشکلی نداریم
مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی مسافربری کشور در پاسخ به این سؤال که ناوگان مسافری جادهای در تأمین سوخت سهمیهای با مشکلی مواجه نیست؟ بیان کرد: ارائه سهمیه سوخت براساس کارکرد به ناوگان ما اختصاص مییابد، هر از گاهی هم البته اشکالاتی رخ میدهد که سوخت به ناوگان با مشکلی مواجه میشود، اما در کل مشکل چندانی در این حوزه نداریم.
انتهای پیام/ب