حذف شرکت‌های چینی از بورس آمریکا کاهش قیمت طلا را مهار کرد

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، به دنبال خبری مبنی بر اینکه آمریکا در حال بررسی حذف شرکت‌های چینی از بورس آمریکاست، طلا بخشی از کاهش قیمتی را که ثبت کرده بود، جبران کرد اما این فلز گران‌بها آخرین روز کاری بازارهای جهانی را با کاهش به پایان برد.

طلا پیش از انتشار این خبر بیش از یک درصد از ارزش خود را از دست داده بود اما با انتشار این خبر به علت روی آوردن سرمایه‌گذاران به طلا به علت امنیت آن، بخشی از کاهش‌های خود را جبران کرد.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 7.77 دلار کاهش 1497.01 دلار فروخته شد. این فلز گران‌بها به 1486.60 دلار، کمترین قیمت از 18 سپتامبر رسیده بود.

طلا طی هفته گذشته 1.2 درصد از ارزش خود را از دست داد.

یک منبع آگاه گفت اقدام ترامپ در خارج کردن شرکت‌های چینی از بورس آمریکا، بخشی از تلاش گسترده این کشور برای محدود کردن سرمایه‌گذاری آمریکا در چین است.

جیم وایکاف، تحلیلگر ارشد کیتکو متال گفت: «این گزارش‌ها احتمالا اندکی پیش‌خرید را دنبال داشت و موضوع جنگ تجاری آمریکا و چین را دوباره به روی میز آورد.»

در ساعات اولیه معاملات دیروز، با توجه به افزایش ارزش دلار به بالاترین رقم سه هفته گذشته در بحبوحه تردیدها در مورد کاهش یا عدم کاهش مجدد نرخ بهره بانکی آمریکا در ماه اکتبر، قیمت طلا 1.3 درصد کاهش یافت.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:

اقتصادی