معتمدی: علوم شناختی دانشگاه را به نسل 3 علمی و آموزشی می‌رساند

سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به اهمیت رشته علوم شناختی در افزایش رشد علمی کشور گفت: علوم شناختی از علوم جدیدی بوده که به ارتباط با مغز انسان معطوف است که باید به این رشته توجه زیادی کرد چراکه در آینده نیازمند آن خواهیم بود.

* باید برای ترویج علوم شناختی فعالیت متمرکز داشت

وی افزود: علوم شناختی یک «علم» است که با روش‌ها و معیارهای علمی سر و کار دارد و این رشته با استقبال جامعه دانشگاهی  همراه بوده است که باید به طور متمرکز بر روی گسترش و ترویج این علم فعالیت انجام شود.

* رسیدن به دانشگاه نسل 3 با گسترش علوم شناختی

معتمدی تصریح کرد: معتقدم رشته علوم شناختی می تواند در حوزه توسعه زیرساخت های علم و فناوری به عنوان یک جهش اطلاعات نقش آفرینی کند در واقع یکی از مسیرهای رسیدن به دانشگاه نسل سوم گسترش همین رشته است.

* دستاوردهای ممتاز علوم شناختی

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت:  اگر علوم شناختی در مراکز علمی ترویج پیدا کند دستاوردهای بسیار ممتاز و خوبی را به همراه می آورد، از طرفی باید بگویم علوم شناختی میان دانشگاه های علوم پزشکی، صنعتی و علوم انسانی ارتباط معنادار ایجاد می‌کند و در واقع  رابطه تکنولوژی و انسان را مورد تحقیق و بررسی قرار می‌دهد.

انتهای پیام/